728 x 90

17 ژوئن,

گردهمایی و موفقیت دیپلوماتیک برای مجاهدین ایرانی

-

مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
تاورنی – شنبه مجاهدین خلق ده‌ها هزار مخالف رژیم ایران را نزدیک پاریس گرد آوردند  و یک موفقیت دیپلوماتیک با حضور شخصیتهایی مثل سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل جان بولتون کسب کردند.
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران که اصلی‌ترین تشکیل دهنده آن مجاهدین خلق ایران هستند به فارسی گفت: «نه به فاشیسم عمامه‌دار،   نه به سنگسار، نه به اعدامها و قطع دست و پا، نه به حجاب اجباری، نه به مذهب اجباری، نه به دولت تحمیلی».

وی که لباس زیبایی از ترکیب آبی و سبز پوشیده بود و روسری همیشگی‌اش را به‌سر داشت به زبان فرانسه اضافه کرد: «مردم ایران مقاومت خود را تا سرنگونی دیکتاتوری ادامه خواهند داد. همان‌طور که فرانسه و کشورهای اروپایی در مقابل هیتلر مقاومت کردند. تنها راه‌حل بحران ایران، راه‌حل سوم: نه جنگ و نه مماشات، بلکه تغییر دموکراتیک به‌دست مردم و مقاومت ایران است».

در مقابل وی، جنگلی از چترهای بنفش که هواداران پر شور را زیر سایه خود گرفته بود. هوادارانی که که یک سال بعد از سرکوب تظاهرات مردمی علیه انتخاب تحت سؤال رئیس‌جمهوری ایران محمود احمدی‌نژاد،   شعار می‌دادند «آزادی، آزادی».

در ورودی استادیوم پوستری که بر روی آن عکسهای حدود ده نفر که به‌عنوان «مأموران اطلاعات» رژیم ایران معرفی شده بودند به شرکت کنندگان هشدار می‌داد. هم‌چون پاسخی به آنها،   یک بنر عظیم در کنار تریبون آویخته شده بود که تصاویر صدها ایرانی: «قهرمانانی که برای آزادی به شهادت رسیده بودند» بر روی آن دیده می‌شد.
دهها نماینده منتخب از همه اروپا در این گردهمایی شرکت کردند.

نخست وزیر سابق اسپانیا خوزه ماریا آزنار اعلام کرد: «من از مبارزه شما برای آزادی و دموکراسی حمایت می‌کنم. مردم ایران به‌اندازه کافی رنج کشیده است. آنها شایسته هستند و خواستار آنند که از بهترین دولت برخوردار باشند که شرافت افراد را مورد احترام قرار دهد و آزادیهای اساسی را تضمین کند».
وی اضافه کرد: «از 1979 تا به امروز، رژیم ایران با ریختن خون بنا شده و خود را حفظ کرده است. جامعه بین‌المللی بایستی فشار بر این رژیم را افزایش دهد. اما تحریمها کافی نیستند. ایران شایسته تغییر رژیم است».

از این هم معنی دارتر حضور جان بولتون بود، در حالی که مجاهدین خلق در لیست سازمانهای تروریستی ایالات متحده قرار دارند. وی توسط تجمع کنندگان بسیار مورد تشویق قرار گرفت.
این دیپلومات سابق گفت «رژیم ایران تبدیل به یک دیکتاتوری نظامی، فاشیست و سرکوبگر شده است. اما سرکوبی که بعد از انتخابات جعلی 2009 اعمال شد نشان داد که چقدر این رژیم جنایتکار است و اپوزیسیون قدرتمند می‌باشد. ایران بیش از همیشه به دسترسی به دموکراسی نزدیک شده است». وی کشورش را فراخواند که سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست سازمانهای تروریستی حذف کند.
سازمان دهندگان انتظار می‌کشند قریب به صد هزار نفر را در این گردهمای شرکت کنند. اعضای جامعه ایرانیان از سراسر اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا، که در میان آنها بسیاری جوان دیده می‌شدند و هم‌چنین بسیاری از هوادران غیرایرانی در این گردهمایی شرکت کردند.
گردهمایی در یک فضای جشن برگزار شد همراه با موسیقی ایرانی، میز کتاب و سی‌دی.

مجاهدین خلق که در سال 1965 با هدف سرنگونی رژیم شاه و سپس رژیم اسلامگرا بنیان گذاشته شد. در سالهای 1980 از ایران تبعید شد. این جنبش مخالف اولین سازمانی بود که در سال 2002 برنامه هسته‌ای ایران را افشا کرد.
از سال 2003، شورای ملی مقاومت ایران این گردهمایی را هر سال در نزدیکی پاریس برگزار می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/625ce420-f490-4c5e-b4ba-bec3dfb6d37b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات