728 x 90

20-30خرداد-فراخوان,

اخبار تکمیلی از خیزش عمومی مردم در 22خرداد

-

قیام شبانه
قیام شبانه
خیزش روز گذشته مردم تهران که از بعدازظهر آغاز شد، تا پاسی از شب با اعتراضات شبانه بر بامها ادامه یافت. نقاط مختلف تهران شاهد صحنه‌های درگیری شدید میان قیام آفرینان و مزدوران رژیم بود و تا اواخر شب در نقاطی مانند روبه‌روی پارک ملت و بازار صفویه، خیابانهای ونک و ملاصدرا ادامه داشت. رژیم آخوندی در وحشت از قیام مردم گله‌های مزدوران خود را در نقاط مختلف شهر تهران مستقر کرده و تمام راههای ورودی به میدان انقلاب را بسته بود تا مانع پیوستن مردم به یکدیگر و تظاهرات آنها شود. اما مردم معترض به‌رغم همه تمهیدات رژیم، جانانه با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. مزدوران رژیم مسلح به باتون برقی، اسپری فلفل و چوب و چماق و زنجیر و لوله و با شلیک گاز اشک‌آور تلاش می‌کردند مردم را متفرق کنند. رژیم آخوندی مدارس حدفاصل فلسطین و میدان انقلاب را نیز توسط نیروهای انتظامی به بازداشتگاه تبدیل کرده بود.

در این روز هزاران تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران با شعار مرگ بر ولایت‌فقیه در سطح دانشگاه به تظاهرات علیه دیکتاتوری آخوندی پرداختند. مزدوران رژیم با بستن دربها دانشگاه مانع از خروج دانشجویان و پیوستن آنها به مردم شدند و انبوه جمعبت مردم با شعارهای مرگ بر اصل ولایت‌فقیه و مرگ بر دیکتاتور به کمک دانشجویانی که توسط مزدوران سرکوبگر رژیم مورد حمله قرار گرفتند، شتافتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در یک گزارش درونی رژیم، سرکردگان بسیج به گستردگی تظاهرات و درگیریهای روز شنبه ۲۲ خرداد، که به‌صورت جنگ و گریز در نقاط مختلف تهران روی داد، اعتراف کردند.
در این گزارش، از جمله به حرکتهای اعتراضی مردم از جمله در دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت و هنر و خیابانهای اطراف آن، هم‌چنین خیابانهای آزادی، آذربایجان، خوش و نواب، امیرآباد، ملاصدرا، کریمخان، میدان و چهارراه ولی عصر، میدان و خیابان انقلاب، میدان و خیابان فردوسی، فیشر آباد، میدانهای ونک، توحید، فلسطین اذعان شده است. هم‌چنین به آتش کشیدن لاستیک توسط مردم، برای خنثی کردن گاز اشک‌آور در چندین نقطه از جمله شهرک غرب مورد اشاره قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f73649b8-4a26-4a67-9085-889fe9621c36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات