728 x 90

اعدام 5زنداني سياسي,

اتحادیه معلمان آلمان، اعدام فرزادکمانگر را با خشم و تنفر محکوم کرد

-

معلم آزاده ؛ فرزاد کمانگر در میان دانش آموزان محروم میهن
معلم آزاده ؛ فرزاد کمانگر در میان دانش آموزان محروم میهن
ایران: فرزاد کمانگر اعدام شد.
١٤ می ٢٠١٠
در صبحگاه روز نهم می، فرزاد کمانگر، معلم و عضو اتحادیه بهمراه چهار زندانی سیاسی دیگر اعدام شدند. اولریش تونه، دبیرکل اتحادیه معلمان آلمان این قتل را محکوم می‌کند.
 

اتحادیه‌ها و سازمانهای حقوق‌بشرسراسر جهان با تنفر، خشم و نگرانی نسبت به خبر اعدام فرزاد کمانگر معلم عکس‌العمل نشان دادند. کمانگر، معلم و عضو اتحادیه، اهل کردستان ایران بهمراه ٤ زندانی سیاسی دیگر علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان اعدام شد زیرا آنان مخالف رژیم حاکم بر ایران بودند. این اعدامها به‌طور مخفیانه در زندان اوین تهران در صبحگاه روز ٩ مای ٢٠١٠ انجام گرفت.
 
کمانگر، معلم ٣٥ ساله، عضو اتحادیه معلمان به اتهام ”اخلال در امنیت ملی“ و ”محاربه“ در ایران زندانی بود. در فوریه ٢٠٠٨ کمانگر در یک دادگاه ناعادلانه و در چند دقیقه به مرگ محکوم شد. او در زندان تحت شکنجه و فشار روانی قرار داشت.

اولریش تونه، دبیرکل اتحادیه معلمان آلمان که در گذشته بارها از دولت ایران و سفارتخانه‌اش در برلن، خواستارلغو حکم اعدام فرزاد کمانگر ورعایت حقوق انسانی‌اش شده بود، این اعدام را شدیدا محکوم می‌کند: ”رژیم ایران برنامه‌ریزی شده حقوق‌بشر و حق اتحادیه‌ای را نقض می‌کند و از از قتل دولتی نیز نمی هراسد. اعدام فرزاد کمانگر یک اقدام زشت است“ .

فرد ون لویون، دبیرکل فدراسیون جهانی معلمان (بین‌الملل آموزش) در مورد سرنوشت سایر زندانیان عضو اتحادیه‌های ایران ابراز نگرانی کرد. این فدراسیون از مقامات ایران خواستار توقف فوری اعدامها، به‌رسمیت شناختن اتحادیه‌های مستفل و رعایت پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی از جمله حق حیات و آزادی بیان شد.

فدراسیون جهانی معلمان همه را در سراسر جهان فرامی‌خواند تا به دولت ایران و سفارتخانه‌ها یش به‌خاطر کشتن کمانگر اعتراض کنند و هم‌چنین خواستار آزادی رسول بلاغی، هاشم خواستار، بهمن گودرززاده و عبدالرضا قنبری شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09a81786-916a-4442-9c8d-a46ebb5327bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات