728 x 90

-

سید احمد غزالی: اشرف؛ عامل شکست نیروهای وابسته به رژیم ایران در انتخابات عراق

-

سید احمد غزالی نخست وزیر سابق  الجزایر
سید احمد غزالی نخست وزیر سابق الجزایر
سایت الحوار المتمدن مقاله سیداحمد غزالی نخست وزیرسابق الجزایر در حمایت از ساکنان اشرف که در روزنامه الشرق الاوسط به چاپ رسیده را منعکس کرد و نوشت:
نخست‌وزیر سابق الجزایر، با یادآوری و نقل بخشهایی از صورت جلسه ملاقات متکی با نوری مالکی و سایر مقامات عراقی، نامه خامنه‌ای به دولت عراق برای اعمال فشار هر چه بیشتر به مجاهدین به‌عنوان عامل شکست نیروهای وابسته به رژیم در انتخابات استانی عراق و با اشاره به روند توطئه‌های اخیر رژیم علیه مجاهدان اشرف می‌نویسد:
وزارت اطلاعات رژیم ایران از 70روز پیش افرادی را به دروازه اشرف آورده تا با کمک سیستماتیک و همه جانبه نخست وزیری عراق و از طریق بلندگوهای بزرگ و سردادن شعارهای ”مرگ بر مجاهدین“ و ”زنده باد جمهوری اسلامی“ ساکنان اشرف را به قتل و کشتار و نابودی تهدید کنند و آرامش و آسایش را از آنها سلب کنند.
در بامداد جمعه 16آوریل ساکنان ارودگاه مورد یک تهاجم نیروهای عراقی قرار گرفتند که به مجروح شدن پنج تن از ساکنان اشرف منجر گردید.

نخست‌وزیر سابق الجزایر می‌افزاید: وقتی رژیم ایران در داخل ایران تضعیف می‌شود به آن چه که بزرگترین نقطه قوت خودش می‌داند، یعنی تمرکز بر ایجاد بحران بزرگی در عراق متوسل می‌شود. از این‌رو ست که می‌بینیم که گروههای وابسته به آن طی روزها و هفته‌های بعد از انتخابات به موج خشونت باری از عملیات تروریستی دست زده‌اند تا نفوذ و حضور آنرا در پهنه عراق تحکیم بخشند. زیرا که در این عملیات، برون رفتی برای خود می‌یابد…

سید احمد غزالی می‌افزاید: اگر مجاهدین خلق کمترین امکان تحرک و ارتباط با عراقیان را داشته باشند این تضمین جلوگیری از گسترش آتش بنیادگرایی و تروریسم و ویرانی است…

نخست‌وزیر سابق الجزایر می‌نویسد:
آمریکا بایستی به خواسته مردم عراق وقتی که اعلام کردند عامل تعادل قوا در عراق مقاومت ایران و مجاهدین خلق است، احترام بگذارد، و فراتر از آن دولت آمریکا به اکثریت اعضای کنگره آمریکا در قطعنامه‌ای که از سوی دو حزب تصویب گردید، گوش فرا دهد.
این قطعنامه «دولت عراق را به التزام به تعهدهایی که برای تضمین امنیت و سلامت ساکنان اشرف و خودداری از بازگرداندن اجباری آنها به ایران به دولت آمریکا داده، فرامی‌خواند هم‌چنین از رئیس‌جمهور آمریکا خواهان اتخاذ همه اقدامات لازم برای التزام به تعهدهای آمریکا به موجب قوانین بین‌المللی و وظایف ناشی از توافق برای تضمین امنیت شخصی ساکنان اشرف و حفاظت آنها از رفتار ضدبشری توسط نیروهای امنیتی عراق است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c52a55a-6520-4860-8b40-4b0afe2487bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات