728 x 90

-

یکی از زندانیان اهل‌حق در زندان ارومیه، دست به اعتصاب غذا زد

-

زندان-دستگیری
زندان-دستگیری
به گزارش رسیده یک شهروند اهل حق در زندان ارومیه در اعتراض به توهینهای عقیدتی و آزار و اذیت مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش خبرگزاری حقوق‌بشر ایران (۱۸فروردین۸۹ ) ، یونس آقایان شهروند آذربایجانی که از پیروان اهل حق (گوران) بوده و اکنون در زندان ارومیه به‌سر می‌برد، از روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ٨۹ دست به اعتصاب غذا زده است.
به گفته همسر این زندانی اهل حق، مدیر داخله زندان ارومیه در میان سایر زندانیان، یونس آقایان را مورد تحقیر قرار داده و به اعتقادات دینی اهل حق توهین می‌کند. به‌دنبال اعتراض آقایان به این رفتار مدیر داخله زندان، ماموران زندان وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را از بند ۱۲ زندان که مخصوص نگهداری سیاسی است به محل نگهداری معتادان و قاتلان در بند ۱ زندان ارومیه منتقل کرده‌اند.

چندی پیش نیز سهند علی محمدی، بخشعلی محمدی، عباداله قاسم زاده دیگر زندانیان اهل حق که از یکسال پیش برای گذراندن بقیه دوره محکومیتشان از زندان ارومیه به زندان یزد تبعید شده بودند به سی ماه حبس تعزیری علاوه از محکومیت اولیه محکوم شده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52119c9f-79d9-47de-b3a0-46def6fa99f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات