728 x 90

-

تظاهر کنندگان افغانی، آدمک پاسدار احمدی‌نژاد را به آتش کشیدند

-

نقشه افغانستان
نقشه افغانستان
به گزارش سایت دویچه وله روز یکشنبه صدها تن از مردم افغانستان در برابر ساختمان سفارت ایران در کابل دست به تظاهرات‌زده و اعدام مهاجران افغان در ایران را محکوم کردند. این تظاهرات با حمایت یکی از اعضای پارلمان افغانستان برگزار شد.
بنا‌به این گزارش؛ تظاهرات ضد رژیم ایران در کابل به حمایت نجیب‌الله کابلی، عضو پارلمان افغانستان، به راه انداخته شد. شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی بر ضد رژیم ایران، قوه قضاییه، احمدی‌نژاد و رهبر رژیم را به‌دلیل اعدام مهاجران افغان محکوم کردند.
 
تظاهرکنندگان سران رژیم را خائن خطاب می‌کردند. خشم تظاهرکنندگان به حدی بود که با شعار مرگ بر احمدی‌نژاد، آدمک وی را به آتش کشیدند.

نجیب‌الله کابلی هدف از این تظاهرات را توقف اعدام مهاجران افغان و نیز توقف به آتش کشیدن خانه‌های این مهاجران در ایران خواند. وی گفت: «ایرانی‌ها در شهرستان مهریز در یزد مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و قتل‌عام کرده‌اند و هم افغانی‌ها را در ایران اعدام کرده‌اند که باید هرچه سریع‌تر جلو آنها گرفته شود، وگرنه این تظاهرات در سراسر افغانستان به راه انداخته خواهد شد». تظاهرکنندگان از سازمان ملل‌متحد و دادگاه لاهه خواستند تا به این جنایت جنگی رسیدگی شود.

بنا‌به این گزارش، نجیب‌الله کابلی، عضو پارلمان افغانستان، معتقد است که کارگزاران رژیم به تعدادی از افغان‌های مهاجر آمپول می‌زنند و حتی از کلیه‌هایشان برای تحقیقات استفاده می‌کنند. به گفته‌ی او، در ایران افغانها را می‌کشند و یا خانه‌های‌شان را به آتش می‌کشند. وی گفت، شخصی به نام نثار احمد با همسرش از بیمارستانی در شهرستان مهریز بیرون کشیده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e41ee8f3-b918-4095-a6ad-d9f7b39964ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات