ایرانیان آزاده مقیم ایتالیا در شهر رم روز شنبه ۱۷ آوریل برابر با ۲۸فروردین در اعتراض به حمله مزدوران رژیم در عراق به شهر اشرف یک اکسیون اعتراضی در میدان رپوبلیکا در شهر رم برگزار کردند. ا آنها در حالیکه عکسهایی از مجروحین این حمله ناجوانمردانه را در دست داشتند شعارهایی علیه نوری مالکی نخستوزیر شکست خورده عراق در انتخابات ماه گذشته همچنین مزدوران عراقی رژیم و وزارت بدنام اطلاعات درپشت دربهای اشرف میدادند.
آنها ضمن محکوم کردن این حمله و حمایت از حقوق ساکنین اشرف تحت کنوانسیون چهارم ژنو خاطرنشان کردند که سکوت جامعه بینالمللی بهویژه آمریکا در قبال چنین اقدامات جنایتکارانهای بیش از این قابل تحمل نیست و آنان میبایست در قبال عواقب این سکوت که زمینهسازفجایع بعدی است پاسخگو باشند. دراین مراسم اطلاعیههای دبیرخانه شورا دررابطه با حمله به اشرف قرائت شد همچنین عکسهای مزدور نوری مالکی وهمدستانش خامنهای واحمدینژاد و سایر سردمداران رژیم به نشان اعتراض پاره گردید. شهروندان ایتالیایی که شاهد برگزاری این تجمع اعتراضی بودند از اهداف این اکسیون حمایت کردند.
آنها ضمن محکوم کردن این حمله و حمایت از حقوق ساکنین اشرف تحت کنوانسیون چهارم ژنو خاطرنشان کردند که سکوت جامعه بینالمللی بهویژه آمریکا در قبال چنین اقدامات جنایتکارانهای بیش از این قابل تحمل نیست و آنان میبایست در قبال عواقب این سکوت که زمینهسازفجایع بعدی است پاسخگو باشند. دراین مراسم اطلاعیههای دبیرخانه شورا دررابطه با حمله به اشرف قرائت شد همچنین عکسهای مزدور نوری مالکی وهمدستانش خامنهای واحمدینژاد و سایر سردمداران رژیم به نشان اعتراض پاره گردید. شهروندان ایتالیایی که شاهد برگزاری این تجمع اعتراضی بودند از اهداف این اکسیون حمایت کردند.