728 x 90

انتخابات عراق,

ایاد علاوی: نگران خونریزیهای بیشتر و ربودن دموکراسی هستیم

-

دکتر ایاد علاوی
دکتر ایاد علاوی
ایاد علاوی رئیس لیست العراقیه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: نگران خونریزیهای بیشتری است که پیش رو می‌باشد ”زیرا مردم احساس می‌کنند قدرتهایی وجود دارند که می‌خواهند در مسیر دمکراسی کارشکنی کنند“.

آسوشیتدپرس با عنوان ”علاوی می‌گوید بن‌بست عراق به درازا خواهید کشید“ نوشت:
علاوی، یک شیعی که از حمایت وسیع جامعه سنی برخوردار است گفت: ”دمکراسی در عراق مورد تجاوز قرار گرفته شده“ . به او به‌عنوان مردی نگریسته می‌شود، که پس از سالیان خونریزی می‌تواند بر اختلافات عمیق فرقه‌یی عراق فائق آید. وی گفت، هنوز شخصا با مالکی صحبت نکرده است، اگر چه ”گفتگوهای بسیار مقدماتی“ بین دو بلوک وجود دارد. … پیروزی او در راس گروهی که از جانب هم سنیها و هم شیعیان حمایت می‌شود، بیان کننده این است که میلیونها عراقی به‌دنبال تغییری در سیاستهایی که توسط فرقه‌ها و قومیتها احاطه شده است، می‌باشند.

آسوشیتدپرس افزود: مالکی که در 4سال گذشته دولت را رهبری کرده است، با سماجت از پذیرش نتایج انتخابات خودداری می‌کند، اگر چه ناظران بین‌المللی گفتند این انتخابات منصفانه بوده است. او برای تضمین اینکه جهت تشکیل دولت آینده انتخاب شود، راههای متفاوتی را دنبال می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fae76d5-6098-4b0d-b4a4-b8de729556e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات