728 x 90

-

عفو بین‌الملل، رژیم ایران را به‌عنوان «رکورد‌دار اعدام درجهان» محکوم کرد

-

اعدام؛ ابزار بقای حکومت ننگین آخوندها
اعدام؛ ابزار بقای حکومت ننگین آخوندها
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود درباره اعدامها در جهان، رژیم آخوندی را که به نسبت جمعیت ایران، بالاترین رکورد‌دار اعدام است، محکوم نمود و اعلام کرد: اعدامها در ایران پیامی وحشت انگیز دارند. مقامات (رژیم) ایران از اعدامها به‌عنوان حربه‌ای برای سرکوب مخالفتهای سیاسی و ایجاد رعب در توده‌های مردم استفاده می‌کنند تااین پیام را برسانند که مخالفت تحمل نخواهد شد.

عفو بین‌الملل درگزارش خود به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1367 اشاره کرده و می‌نویسد بزرگترین رقم اعدمهای جمعی به سال 1367 مربوط می‌شود که در آن زندانیان سیاسی اعدام شدند. این جنایت به ”قتل عام“ معروف شد و اغلب اعدام شدگان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.
محاکمات آنها اغلب بیش از چند دقیقه بطول نیانجامید و توسط هیأتی انجام گرفت که زندانیان آن را ”کمیسیون مرگ“ می‌نامیدند.

عفو بین‌الملل به افزایش ناگهانی اعدامها در سال گذشته و پس از تظاهرات وقیامهای گسترده مردم پرداخته و می‌نویسد به‌رغم اینکه بسیاری از اعدامها (به بهانه) تخلقات قبل از قیامها بود، ولی پیام رعب آوری برای کسانی که در اعتراضات مشارکت می‌کردند، با خود به همراه داشت.

عفو بین‌الملل می‌افزاید: در8 هفته 112نفر (توسط رژیم ایران) به کام مرگ فرستاده شدند. آنها به‌دنبال اعلام ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در اوت گذشته، اعدام شدند که یک سوم کل اعدامهای سال را در برمی‌گرفت. عفو بین‌الملل به آمار تکان‌دهنده اعدامها در سال گذشته که به 388تن بالغ می‌شود، اشاره کرد و نوشت که این رفم بالاترین تعداد اعدامهای ثبت شده توسط این سازمان مدافع حقوق‌بشر در ایران طی سالیان اخیر بوده است.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط عفو بین‌الملل و سایر سازمانهای مدافع حقوق‌بشر از زمان روی کارآمدن احمدی‌نژاد، تعداد اعدامها در ایران 4 برابر شده است.
عفو بین‌الملل اعلام کرد افزایش چشمگیر اعدامها پس از قیامهای گسترده مردم ایران در (سال گذشته)، ترکیبی است از تهدیدات مقامات (رژیم) ایران به اعدام تظاهر کنندگان و سرکوب شدید آنها، که پیامش ترساندن اپوزیسیون و خفه کردن مخالفان است.

عفو بین‌الملل می‌نویسد: صدها بلکه هزاران تن در حال حاضر در ایران در انتظار اعدام به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40ac795a-79e8-4f4f-9ad6-2c3c9db9f3f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات