728 x 90

انتخابات عراق,

نایب رئیس پارلمان اروپا، فرهنگ تهدیدآمیز مالکی را تقبیح کرد

-

دکتر آلخوویدال کوادراس نائب رئیس پارلمان اروپا
دکتر آلخوویدال کوادراس نائب رئیس پارلمان اروپا
نایب رئیس پارلمان اروپا، دکترآلخو ویدال کوآدراس، با صدور اطلاعیه‌یی درباره انتخابات عراق، اعلام کرد: درحالی دکتر ایاد علاوی به‌رغم گزارشهای متعدد مربوط به کلاه برداری، تقلب و تهدید برای حذف کاندیداهای ملی و مستقل، در جلو قرار گرفته است، نخست‌وزیر نوری المالکی که حاضر به قبول شکست نیست، درخواست بازشماری داده و با لحن تهدید آمیزی گفته است درصورت عدم بازشماری خشونت بازخواهد گذشت.

نایب رئیس پارلمان اروپا دراطلاعیه خود از ابتکار شجاعانه وتلاشهای آقای استیونسون رئیس هیأت رابطه باعراق در پارلمان اروپا که جلو تقلبات بیشتر را گرفت و به پروسه دموکراتیک در عراق خدمت کرد، تقدیرنمود و خاطرنشان کرد: گزارش40صفحه‌یی او درباره تقلبات، برای کمیسیاری عالی مستقل انتخابات عراق و برای رهبران اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد.

متن این اطلاعیه به قرار زیر است:

نایب رئیس پارلمان اروپا
اطلاعیه مطبوعاتی
نگرانی درباره انتخابات عراق

به‌عنوان یک عضو هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا، من نگرانی خود را درباره اخباری که از عراق دریافت می‌شود ابراز می‌کنم. این اخبار حاکی ا ز این است که نخست‌وزیر نوری المالکی که حاضر به قبول شکست نیست، خواستار بازشماری آرا شده است.

نتایج انتخابات نشان می‌دهد کاندیدای ائتلاف غیرمذهبی دکتر ایاد علاوی، به‌رغم گزارشهای متعدد کلاه برداری، تقلب و تهدید به منظور حذف کاندیداهای ملی و مستقل، در جلو قرار گرفته است.
جالب توجه است که حالا که کاندیدای رقیب به نظر می‌رسد جلو افتاده است، آقای مالکی از فرهنگ تهدید آمیزی استفاده کرده و گفته است اگر آرا باز شماری نشوند، کشور به خشونت باز خواهد گشت. این حرف در تضاد کامل با اظهارات قبلیش در هنگامی که در شمارش آرا جلو بود، قراردارد.
وی فقط الان که شاهد پتانسیل شکست است، شروع به این ادعا کرده که تقلب صورت گرفته است و با درخواست شمارش مجدد، در را برای دستکاری نهایی در آرا باز می‌کند.
کمیساریای عالی مستقل انتخاباتی تاکنون قبول نکرده است که آرا بازشماری شود و ما امیدواریم که نتایج نهایی به‌زودی مشخص بشوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:
همکار عالیرتبه من، استرون استیونسون، رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا، برای تلاشهایش که از تقلبات بیشتر جلوگیری نمود، باید مورد قدردانی قرار بگیرد.
او اسناد بسیاری را جمع‌آوری کرد، چرا که بسیاری از شخصیتهای برجسته سیاسی عراق و احزاب به او گزارشهای زیادی از تقلبات ارائه دادند.

صدها شهروند عراقی به او ایمیل فرستادند و جزییات تقلب در رای‌گیری را گزارش کردند.
او با بسیاری از سیاستمداران عراقی قبل و بعد از انتخابات صحبت کرد، که من با آنها در پارلمان اروپا و هم‌چنین در آخرین سفرم به عراق در اکتبر 2008 وقتی ریاست یک هیأت از نمایندگان پارلمان اروپا از گروههای مختلف سیاسی را برعهده داشتم آشنا شده بودم. من به گزارشها و شهادتنامه‌های آنها کاملاًًًًً اطمینان دارم.
ابتکار شجاعانه آقای استیونسون جلو تقلبات بیشتر را گرفت و به پروسه دموکراتیک در عراق خدمت کرد. با این همه وی هدف یک کمپین تبلیغاتی بزرگی از سوی عوامل رژیم ایران و مالکی در داخل و خارج عراق قرار گرفت که منکر هر گونه تقلب در انتخابات می‌شدند.

ما بسیار خوشوقتیم که گزارش اول استیونسون (که حدود 40 صفحه بود) درباره ادعاهای تقلبات، براساس توافق همه جانبه هیأت ما برای کمیسیاری عالی مستقل انتخابات عراق و به رهبران اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد.
تلاشهای خستگی‌ناپذیر وی به گرمی توسط بسیاری از عراقیان که برای اقدامات او در ”هیأت رابطه با عراق“ ابراز سمپاتی و حمایت کرده‌اند، مورد قدردانی قرار گرفته است.
این امر، هم‌چنین باعث ارتقای اعتبار پارلمان ما در عراق و جهان عرب شده است.

آلخو ویدال کوآدراس
نایب رئیس پارلمان اروپا
بروکسل-23مارس 2010
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d597fb30-9dcf-4e73-a97c-61ac0d00eb79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات