728 x 90

انتخابات عراق,

دکتر صالح المطلک برای جلوگیری از تقلبات، خواستار انطباق انتخابات عراق با معیارهای بین‌المللی شد

-

دکتر صالح مطلک
دکتر صالح مطلک
دکتر صالح المطلک از رهبران العراقیه از آمریکا خواست که اشتباهات خود در عراق را تصحیح کند و به‌جای دادن مشروعیت به انتخاباتی که در سالم بودن آن تردید وجود دارد آن را با معیارهای بین‌المللی منطبق کند.

وی طی اظهاراتی با الملف نت گفت که بر ایالات متحده امریکاست که در اولویتهای خود تجدیدنظر کند و اجازه ندهد تمایلاتش در عجله برای عقب‌نشینی از عراق آن را به سمت دادن مشروعیت به انتخابات پارلمانی که نقضها و تقلباتی در مراحل مختلف آن وجود داشته است، سوق دهد.

دکتر صالح المطلک هم‌چنین سازمان ملل‌متحد را به اتخاذ موضع در قبال این نقضها به‌عنوان یک شریک در اداره اوضاع عراق فراخواند.
وی در پاسخ به سؤال الملف نت گفت که تقلبات در انتخابات از زمان حذف فراکسیونهای فعال در زندگی سیاسی عراق و با جلوگیری از مشارکت آنان در این استحقاق، شروع شد.

دکتر صالح المطلک در همین رابطه به اقدام احزاب شرکت کننده در حاکمیت به آتشباری بر روی مناطق هواداران جنبش ملی العراقیه باهدف کاستن در صد مشارکت نمودند اشاره کرد. وی افزود اگر که این آتشباریها نبود در صد مشارکت در انتخابات می‌توانست بیش از این باشد.

المطلک هم‌چنین در توضیح نقضهای صورت گرفته به جلوگیری از رای دادن هواداران جریانهای ملی در بعضی کشورها با این بهانه که مدارک آنها تنها محدود به پاسپورت بوده است و فاقد مدارک دیگری بودند، اشاره کرد.
وی نسبت به واقعی بودن این توجیه برای تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شک کرد و اشاره کرد که معتقد است دستگاه شمارش خراب نشده است.

دکتر صالح المطلک به اطلاعاتی اشاره کرد که حاکی است عملیات تقلب بزرگی کشف شده است که منجر به تاخیر در اعلام نتایج شده است و این تاخیر این طور توجیه شده است که گویا نتیجه یک اشکل فنی بوده است.
وی ابراز عقیده کرد که بسیار از موسسات جامعه مدنی در ارزیابی نتایج اولیه انتخابات عجله کردند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae2dc39f-49d8-499c-9d3d-e4cb747c6a7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات