728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,مذاكره آمريكا با رژيم,

اوباما وضعیت ا ضطراری در رابطه با رژیم ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

-

اوباما وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را تمدید کرد
اوباما وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را تمدید کرد
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را تمدید کرد.

باراک اوباما، فرمان ریاست جمهوری مورخ 15مارس سال 1995 در مورد ’وضعیت اضطراری’ میان آمریکا و رژیم ایران و تحریمهای گسترده مرتبط با آن را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

اوباما در بیانیه‌ای که کاخ سفید روز 10مارس منتشر کرد گفت که ’تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی، و اقتصاد آمریکا که ناشی از اقدامات و سیاستهای دولت ایران است’ ادامه دارد و بنابراین آن شرایط باید برای یک سال دیگر تمدید شود.

انگیزه اولیه از صدور فرمان ریاست جمهوری مورخ 15مارس 1995 توسط کلینتون، جلوگیری از توسعه یک میدان نفتی ایران در قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار توسط شرکت آمریکایی کونوکو بود.
اوباما در بیانیه خود می‌نویسد از آن‌جا که به عقیده او اقدامات و سیاستهای دولت ایران هم‌چنان تهدیدی ’غیرعادی و فوق‌العاده’ متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند، وضعیت اضطراری هم‌چنان ادامه دارد و دستور یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

او در بیانیه خود به فرمانهای مورخ 15مارس و 6 مه 1995 اشاره کرد و همزمان در نامه‌یی به کنگره نوشت که ’من نتیجه‌گیری کرده‌ام که لازم است وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با ایران ادامه یابد و تحریمهای جامع علیه ایران در واکنش به این تهدید به قوت خود باقی بماند. ’
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f94a5271-4b39-4131-8764-9887a955367f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات