728 x 90

انتخابات عراق,

العراقیه، با بیست‌و پنج ونیم درصد، در صدر لیستها قرار دارد

-

--
--
مصطفی الهیتی کاندیدای لیست العراقیه در مصاحبه با تلویزیون الرافدین گفت: علائم اولیه‌ای که از طریق ناظرانمان و هم‌چنین از طریق مجموعه اطلاعات به‌دست آوردیم نشان می‌دهد که در کل عراق, العراقیه بیست و پنج ونیم درصد و دولت قانون حدود بیست درصد و ائتلاف ملی شانزده ونیم درصد و توافق حدود یازده درصد و متفرقه حدود ده درصد به‌دست آورده‌اند و هفده درصد سهم ائتلاف کردی و تغییر است.

ما از سه منبع این اطلاعات را به‌دست آورده‌ایم. ناظرانی که در مراکز رای گیری داشتیم و منبع دوم بررسیها و کانالهای تلویزیونی و مردم است. این اطلاعات را بررسی کردیم و به درصد تقریبی دست یافتیم. ما از تقلب نگران هستیم زیرا که بدلیل وضعیت امنیتی باعث شد که خیلی از مردم شرکت نکنند شاید بیش از 50 درصد شرکت نکرده باشند به‌خصوص در مناطقی که مورد حمله قرار گرفت.

وی افزود: در فلوجه تا ساعت 12 مردم نتوانستند خودشان را براحتی به مراکز رای گیری برسانند که بدلیل عملیات نظامی و از جمله خمپاره‌باران بود که تعدادی نیز دستگیر شدند. آنها از نیروهای مسلح بودند که دست به این عملیات‌زده بودند که در حال حاضر در زندان گرمه هستند.

مصطفی الهیتی افزود: ما هشدار دادیم زیرا که می‌دانستیم وقتی که لیست العراقیه برنده شود و یا لیستهای ملی به‌صورت عام برنده شوند فشارهایی بر دولت خواهد بود که براحتی حاکمیت را به دولت جدید تحویل ندهد. تعداد زیادی از نیروهای نظامی نتوانستند رای بدهند و همه اینها را ثبت کرده‌ایم و می‌بایست زمان رای گیری تمدید می‌شد ولی کمیساریا اصرار داشت که بدون در نظر گرفتن این تخلف ها مراکز رای گیری بسته شود زمانی که مراکز رای گیری بسته شد مردم در صف بودند همه این نکات ثبت شده و به کمیساریا داده شده است.

کاندیدای لیست العراقیه گفت: ما بر اساس علائمی که داریم به‌خوبی جلو هستیم اگر اطلاعات به ما رسید که فرمهای باقی مانده مورد سوء استفاده قرار گرفته است و تقلب شده است نخواهیم پذیرفت. اگر حقی که مردم به ما دادند عملی نشود چه بسا خروج یکی از موضوعاتی است که ممکن است حول آن بحث کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98d534f0-d4da-4e24-9771-6acfa7136ec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات