728 x 90

مذاكرات اتمي رژيم,اتمي رژيم ,

مداکرات اتمی با رژیم ایران؛ یک گام به جلو دو گام به عقب

-

پروژه اتمی، نیاز حیاتی برای بقای رژیم منحوس آخوندی
پروژه اتمی، نیاز حیاتی برای بقای رژیم منحوس آخوندی
مجله نیوزویک با عنوان ”یک گام به جلو، دو گام به عقب“ نوشت: بعد از اینکه رژیم ایران با طرح پیشنهادی اتمی در اول اکتبر موافقت کرد، اوباما گفت این یک آغاز سازنده است. اما اکنون مقامات آمریکا و دیپلوماتهای غربی می‌گویند تهران در حال عقبگرد است. با توجه به نزدیک شدن ضرب‌الاجل آخرسال، احتمال اینکه آمریکا و متحدان اروپایی آن خواهان تحریمهای بیشتر شوند افزایش یافته است.
یک دیپلومات اروپایی آگاه به گفتگوهای درونی، بشرط ناشناس ماندن به نیوزویک گفت، جلیلی مذاکره کننده اتمی ایران در گفتگو با خاویر سولانا مذاکره کننده ارشد غرب تأکید داشت که آمریکا و قدرتهای غربی یک پیشنهاد 4صفحه‌و نیمی که تهران در 9سپتامبر ارائه کرد را بررسی کنند. در این طرح پیشنهادی ایران، هیچ اشاره‌یی به مسأله رژیم اتمی ایران نشده بود بلکه به‌طور کلی به مقولات امنیتی و اقتصادی پرداخته بود. در آن زمان، دولت اوباما این پیشنهاد را غیرقابل قبول خواند. این دیپلومات آنرا مشتی مزخرف خواند و گفت آنها از تلاشهای ما برای شفاف ساختن مسأله، عقب کشیدند.
نیوزویک افزود: در گفتگوهای ژنو، رژیم ایران توافق کرد که عمده اورانیوم خود را به خارج بفرستد… اما علی اصغر سلطانیه نماینده این رژیم در آژانس اعلام کرد که اینکار را نمی‌کند تا اینکه اول معادل همین میزان اورانیوم آماده را دریافت کند چرا که منطق این پیشنهاد این بود که ایران از داشتن اورانیوم خود آنقدر محروم شود تا ساخت یک بمب به تعویق افتد. به گفته این مقام، بازی یک گام به‌جلو، دو گام به‌عقب یک نتیجه احتمالی ادامه جنگ قدرت در تهران می‌باشد. این، در عینحال یک دسیسه استاندارد تهران است.
به گفته این دیپلومات اروپایی، آنها را به جلو هل می‌دهید اما بعد که به کشورشان برمی‌گردند چیزی در آن‌جا اتفاق می‌افتد و باز به یک بن‌بست و وقفه برگشت می‌کنند. هیلاری کلینتون می‌گوید بنظر می‌رسد که آنها سعی دارند ساعت را به عقب برگردانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7cf6ccd-a899-4428-a625-eb53a7cc0c2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات