728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌ها- 881216

-

گفته ها و نا گفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و نا گفته ها - رسانه های رژیم
صفحات اول روزنامه‌های رژیم و به‌خصوص عنوانهای اصلی آنها پر است از مطالب زنجیره‌ای و دود و دم‌های وزارت اطلاعات، و همینطور نمایش وحدت و اقتدار برای ولی‌فقیه طلسم شکسته. با وجود اینها آثار شقه و شکاف درونی را نتوانسته‌اند بپوشانند و در صفحات اول روزنامه‌ها یا سایتهای حکومتی کاملاًًًً به چشم می‌خورد. شقه به‌خصوص در بین افراد و جریانهای وابسته به‌باند ولی‌فقیه:

تهران امروز:
مخالفت لاریجانی با تخریب شخصیتها

آفتاب یزد:
دولت تمایلی به انجام تعهدهای خود در مدیریت شهرداری ندارد.
تلاش اصولگرایان مجلس برای بازگشت لایحه بودجه به دولت

مردم سالاری:
مهدوی کنی: هم‌چنان پای سخنرانی هاشمی رفسنجانی می‌نشینم

جمهوری اسلامی:
85 درصد گزارشهای مالی وزارتخانه‌ها و سازمانها اشکال دارد.

وحشت از قیام مردم در چهارشنبه‌سوری هم در رسانه‌های رژیم به‌صورتهای مختلفی خود را نشان مید هد:

رسالت:
سور آتش در آخرین چهار شنبه سال – نگذاریم در آخرین چهارشنبه سال پیوندهای مهر و محبت هیزم سور آتش شود.

آفتاب یزد:
امام‌ جمعه تبریز: چهارشنبه‌سوری تجدید آتش‌پرستی است «آیین‌های مربوط به چهارشنبه آخر ‌سال خرافی بوده و در حقیقت تجدید آتش‌پرستی است. جوانان و نوجوانان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که چنین عنوان‌هایی برای چهارشنبه ‌آخر سال به‌طور کامل خرافی بوده و در هیچ منبع و کتابی به آن اشاره نشده است». ‌‌

صفحات داخلی روزنامه‌های رژیم وجوه بالغ تری از شقه درونی را به نمایش گذاشته‌اند. روزنامه رسالت ارگان باند فاشیستی موتلفه که در سرمقاله‌اش سعی کرده با مهم تلقی کردن حضور همزمان رفسنجانی و احمدی‌نژاد بعد از ماه‌ها در یک جلسه، صورت وحدت نظام را سرخ نشان بدهد، اما در همین سرمقاله ناگزیر شده صحنه سیاسی رژیم را توصیف کند که خوب است از قلم خودش بخوانیم:

«… دروغ لباس واقعیت می‌پوشد اما هیچ وقت واقعیت نمی‌شود. شاید بتوان در برهه‌ای دست به جابجایی افکارعمومی و تعویض دوست و دشمن زد اما نمی‌توان به استمرار آن دل بست… برای خوردن یک میوه لازم نیست درخت را از جا درآوریم. به‌خصوص که درختکاری در میدان انقلاب بسیار ارزشمند است… شرکت هاشمی رفسنجانی در مراسم میلاد حضرت رسول اکرم (ص) که رئیس‌جمهور هم در آن حضور داشت تاکید مجدد نظام بر حفظ سرمایه‌های بزرگ خود بود.
هیچ کس نمی‌تواند پیشگویی کند که یک شخصیت سیاسی6ماه دیگر یا6سال دیگر حذف می‌شود و یا اینکه می‌ماند… اگر چه برخی منافعشان در حذف هاشمی باشد. اما در عین حال کسی هم نمی‌تواند تضمین دهد که ماندن وی مشروط به فرزندانش است یا نیست؟».
روزنامه‌های جمهوری و کیهان:
این دو روزنامه حکومتی با درج دو خبر متناقض به این شقه در راس رژیم اذعان کرده‌اند، جمهوری در خبر اول به نقل از مهدوی کنی نوشت: جریاناتی که خواهان حذف چهره هاشمی هستند مهم نیستند و خبر دوم را کیهان به نقل از الیاس نادران مهره باند ولی‌فقیه در مجلس نوشت: «در خصوص علت تعلل دستگاه قضایی در رسیدگی به اتهامات فائزه و مهدی هاشمی با بیان اینکه مهدی هاشمی قابل استرداد به کشور است او در مقایسه با برخی از مجرمانی که هم اکنون در زندان به‌سر می‌برند و انتظار محاکمه را می‌کشند، اتهاماتش کمتر نیست منتهی برخی از آنهایی که هم اکنون در زندان هستند متصل به مقامات و افراد بزرگ نیستند از این‌رو هیچ تفاوتی بین اتهامات آنان با این فرد نیست»

آن روی سکه این شقه در راس چیزی جز شکستگی طلسم ولی‌فقیه نیست و این نکته را یکی از مهره‌های جناح مغلوب در مجلس به روشنی اذعان می‌کند:

آفتاب یزد:
محمدرضا خباز: دشمن اصلی در درون است نه بیرون کشور
«پیام ‌جذب حداکثری و دفع حداقلی مانند باران رحمت الهی است که ‌اگر بر سبزه‌زار ببارد، گل می‌روید و اگر بـــر شـــوره‌زار بــبـــارد، خــس و ‌خــاشــاک سـر در می‌آورد… وقتی مقام معظم رهبری این استراتژی را مطرح ‌می‌کنند، مسئولان رده دوم و سوم نیز باید به آن جامه عمل بپوشانند؛ فرمایشات مقام معظم رهبری، نسخه شفابخش این کشور است، ولی ‌متاسفانه من‌ ‌تاکنون به‌صورت ملموس در مقام اجرا ندیده‌ام. لحنها و سخنان، همان ‌لحنها و سخنان و اتفاقات همان اتفاقات است».

این نماینده مجلس آخوندی در پایان صحبتهایش گفت:« ریشه اختلافات کشور در درون ماست، ما نباید دنبال شیطان بزرگ باشیم، این شیطان بزرگ در درون ماست. وقتی بنده در پشت تریبون مجلس به رقیب خود فحاشی و توهین کنم و انگ ‌ارتباط با خارج از کشور بزنم، اختلافات چه ارتباطی با بیرون دارد».

این وضعیت ولی‌فقیه طلسم شکسته در رسانه‌های به شدت مهار شده رژیم هست و برای چوب زیر بغل ولی‌فقیه رسانه‌های رژیم بخش مهمی از مطالب خود را به درج اظهارات آخوندهای حکومتی اختصاص داده‌اند که دعوت به اطاعت و تمکین از ولی‌فقیه کرده‌اند.
این وضعیت ولی‌فقیه طلسم شکسته در رسانه‌های به شدت مهار شده رژیم هست و برای چوب زیر بغل ولی‌فقیه رسانه‌های رژیم بخش مهمی از مطالب خود را به درج اظهارات آخوندهای حکومتی اختصاص داده‌اند که دعوت به اطاعت و تمکین از ولی‌فقیه کرده‌اند.
بخش دیگری از مطالب و عنوانهای رسانه‌های رژیم به فقر فزاینده مردم و نا کارآمدیهای اقتصادی و اجتماعی رژیم اختصاص یافته‌اند، البته دود و دم‌های خودکفائی در ساخت تسلیحات و قطعات جنگ‌افزارها هم بخش تقریبا ثابت مطالب رسانه‌های رژیم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c5fdc4d-7bd3-4e23-aeca-43d1f4a99b72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات