728 x 90

-

اعتراض ناوی پیلای به سرکوب قیام کنندگان ایرانی توسط رژیم آخوندی

-

ناوی پیلای
ناوی پیلای
ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد، نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران به ویژه سرکوب قیام کنندگان توسط رژیم آخوندی را مورد اعتراض قرار داد.
وی در سخنرانی خود در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در ژنو گفت: من از وضعیت رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران عمیقاً نگران هستم. در ایران نارضایتیها به شیوه خشونت‌باری سرکوب شده‌اند از جمله دستگیری خودسرانه تظاهرکنندگان، فعالان حقوق‌بشر، خبرنگاران و شخصیتهای برجسته سیاسی که علیه بسیاری از آنها احکام شدیدی از جمله مجازات اعدام صادر شده است. این احکام به‌خاطر نقشی بوده که آنها در تظاهرات بعد از انتخابات داشتند که توسط دادگاههایی که مشروعیتشان زیر سؤال بوده، علیه آنها صادر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنرانی کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد را منعکس کرد و گفت: ناوی پیلای در سخنرانی خود در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، به‌خاطر سرکوب تظاهر کنندگان پس از انتخابات سال گذشته، بر روی رژیم ایران انگشت گذاشت و گفت حقوق‌بشر در ایران بدتر می‌شود و او عمیقاً نگران است.
این خبرگزاری افزود: ناوی پیلای روز پنجشنبه گزارش سال 2009 خود را به هیأت سازمان ملل ارائه نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90af3991-bdea-47ec-a757-c0e469716d33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات