728 x 90

قيام سراسرى,

دلایل برکناری پاسدار رجب زاده; در ظهر عاشورا تهران در آستانه سقوط بود

-

قیام آفرینان روز عاشورا در تهران
قیام آفرینان روز عاشورا در تهران
بعد از اوجگیری قیام در روز عاشورا و ضربات مهلکی که نیروهای رژیم از مردم و جوانان بپاخاسته دریافت کرده بودند، جلسات متعددی برای بررسی ضربات و بازسازی مجدد نیروهای سرکوبگر در سپاه و نیروی انتظامی تشکیل شد. در این جمعبندی یکی از سرکردگان قرارگاه ثارالله، گفت: «در ساعت 14روز عاشورا 5 منطقه از تهران بزرگ در دست نیروهای اغتشاشگر قرار گرفته بود که اگر این 5 منطقه به هم می‌پیوست، تهران سقوط می‌کرد».

ارگانهای سرکوبگر سپاه و بسیج ضعف نیروهای انتظامی را یکی از دلایل شکست آنها در رویارویی با مردم عنوان کردند و از جمله در یکی از جلساتی که اوایل بهمن ماه در قرارگاه ثارالله تشکیل شده بود، گفتند:
این اقایان نیروی انتظامی بی‌عرضگی از خودشان نشان می‌دهند. یک فرمانده در صحنه باید دستور را اجرا کند، نه اینکه یک مرتبه در وسط میدان سؤال می‌کنند: «بزنیم یا نزنیم؟ بزنیم می‌رویم دادسرا و نزنیم می‌خوریم».

رجب‌زاده در روز عاشورا به قدری ناشیانه برخورد کرد که بنظر می‌رسد این نوع عملکرد، برای وزیر مسکن و زمین خواری خوب بود تا فرمانده تهران بزرگ. ایشان با موتور می‌رود و از اغتشاشگران کتک می‌خورد، این ننگ است، روحیه بقیه را تضعیف می‌کند و حق نداشت که این غلط ها را بکند.

آقای رادان هم مثل یک آدم کتک خورده، متزلزل و منزوی در تلویزیون ظاهر شد، که روحیه‌ها را تضعیف کرد.

به دنبال این جلسات تغییراتی در نیروی انتظامی و تعویض سرکردگان آن صورت گرفت. از جمله رجب زاده، سرکرده نیروی انتظامی تهران بزرگ. دلایل کنار گذاشتن وی عملکرد ضعیف وی عنوان شد که موجب تضعیف نیروهای سرکوبگر انتظامی شده بود.

لازم به یادآوری است پاسدار رجب‌زاده در قیام روز عاشورا توسط یکی از زنان قیام‌آفرین مورد تهاجم شجاعانه قرار گرفت و به شدت مضروب گردید و برای چند هفته در بیمارستان بستری بود، به‌نحویکه تا مدتها از ظاهر شدن در انظار عمومی و رسانه‌ها خودداری می‌کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48922174-aeb9-4c3e-9581-109f3251ae7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات