728 x 90

-

آمریکا، انگلیس وفرانسه خواهان تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیق برای بررسی حقوق‌بشر در ایران شدند

-

شورای حقوق بشر
شورای حقوق بشر
تلویزیون العربیه در گزارشی از جلسه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد گفت: امریکا، انگلیس وفرانسه از مقامات رژیم ایران خواهان تشکیل یک کمیته بین‌المللی تحقیق برای بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران شدند.

این کشورها در جلسه شورای حقوق‌بشر جهانی از رژیم ایران خواستند که درب کشور خود را به روی این کمیته بازگشاید و در عین حال سرکوب خونین معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران را محکوم کردند.

العربیه افزود، کشورهای غربی طی 8ماه گذشته بعد از اعلان نتایج انتخابات در ژوییه گذشته مدارک غیرقابل انکاری از طریق تصاویری که کشورهای غربی آنرا یک سرکوب خونین بر علیه معترضین به نتیجه انتخابات می‌نامند، از ایران به‌دست آورده‌اند. شورای حقوق‌بشر وابسته به سازمان ملل که هر 4سال یک بار تشکیل می‌شود حقوق‌بشر در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد. هیأت ایرانی به ریاست محمد جواد لاریجانی در این جلسه شرکت داشت…
سخنرانی نماینده رژیم ایران باعث انتقادات نمایندگان آمریکا وفرانسه و سایر کشورها گردید که موجب بروز مشاجره لفظی با نماینده ایران شد وآنان خواهان تشکیل یک کمیته بین‌المللی برای تحقیق در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران شدند.

نماینده آمریکا گفت: از ژوییه گذشته که میلیونها ایرانی تلاش کردند از حق خود برای ابراز نگرانی شان نسبت به نتایج انتخابات استفاده کنند دولت ایران صدای آنان را سرکوب نمود و در این رابطه به خشونت زیادی متوسل شد. ایالات متحده شدیدا سرکوب بی‌گناهان در ایران را محکوم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4af2726a-14d0-426d-aaf0-02f31bba0c3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات