728 x 90

حذف مطلك,

به درخواست رئیس پارلمان عراق، پرونده دکترصالح المطلک و ظافر العانی جهت تدقیق، برگردانده شد

-

صالح المطلک و ظافر العانی
صالح المطلک و ظافر العانی
تلویزیون الحره در گزارشی از انتخابات عراق گفت، برگرداندن پرونده دو عضو پارلمان صالح المطلک و ظافر العانی از کمیساریا به هیأت حسابرسی و عدالت به منظور تدقیق، خواسته‌ای است که توسط ایاد السامرایی از کمیساریا مطرح گردید. ایاد السامرایی با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت اینکه تصمیمات ستاد حسابرسی باید مورد تأیید کمیسیون پارلمانی مخصوص اینکار قرار گیرد، تأکید نمود تا اینکه بار قانونی به خود گیرد. این چیزی بود که نزدیکان به صالح المطلک آن را مطرح کردند و خاطرنشان کردند که این خواسته رئیس پارلمان بعد از آن مطرح شد که وی نسبت به غیرقانونی بودن تصمیمات ستاد حسابرسی قانع گردید.
 
 حیدر الملا سخنگوی جنبش ملی عراق گفت: امروز مشخصا برای ریاست پارلمان غیرقانونی بودن تصمیمات صادر شده از سوی ستاد موسوم به حسابرسی روشن شد و لذا با استناد به ماده 135 قانون، به کمیساریا نامه رسمی داد تا پرونده دو عضو پارلمان دکتر صالح المطلک و دکتر ظافر العانی به ستاد حسابرسی به منظور تدقیق و پیگیری اقدامات قانونی طبق قانون برگردانده شود. وی افزود، ما دو شکایت یکی نزد هیأت قضایی و دیگری نزد هیأت استیناف کرده‌ایم. در مورد هیأت قضایی قرار است که حکم خود را ظرف 10روز اعلام کند و تاکنون حکم نداده است. ما هم‌چنان به عادل بودن قوه‌قضائیه عراق مؤمن هستیم ولی همزمان نسبت به برخی تأثیرات سیاسی که بر روی هیأتهایی قضایی اعمال می‌شود، نگران هستیم.

میسون الدملوجی عضو پارلمان از العراقیه گفت: من نگران هستم و می‌دانم که پارلمان تلاش می‌کند که در مسائل استیناف کمک کند، ولی هیأت استیناف از هفت قاضی توسط پارلمان تصویب شده‌اند و امیدوارم که این موضوع به این هیأت واگذار شود. تلویزیون الحره گفت، هم‌چنان صالح المطلک و ظافر العانی منتظر اعلان نتیجه هیأت قضایی و هیأت استیناف نسبت به شکایت آنها به تصمیم ستاد حسابرسی و عدالت هستند، شکایتی که قرار است ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e018b89f-f1d0-4ad1-9384-ac4de521f232"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات