728 x 90

-

رژیم ایران سعی می‌کند با اعدام زندانیان، جنبش را مرعوب کند

-

سی.ان .ان
سی.ان .ان
تلویزیون سی.ان.ان ضدو نقیض گوییهای مقامها و رسانه‌های دولتی در ایران بر سر اعدام دو زندانی سیاسی را مورد توجه قرار داد و گفت 9نفر دیگر در نوبت اعدام هستند.
تلویزیون سی.ان.ان گفت: بامداد روز پنجشنبه، رژیم ایران دو تن را بدار آویخت. حتی در داخل دولت هم، گزارشهای ضد و نقیضی در مورد علت اعدام آنها وجود دارد.

خبرنگار سی.ان.ان گفت: مقامهای ایرانی، آرش رحمانی پور 20ساله را به‌دار آویختند. وکیل او می‌گوید آنها، این کار را بدون اینکه به خانواده‌اش اطلاع بدهند، انجام دادند. نسرین ستوده، یک وکیل حقوق‌بشری، طی یک تماس تلفنی از تهران… به سی.ان.ان گفت، که نه خودش، و نه خانواده موکلش، حتی نمی‌دانستند که او محکوم به مرگ شده است، چه رسد به اینکه اعدام شده باشد.

نسرین ستوده، وکیل آرش رحمانی پور از طریق یک تماس تلفنی به سی.ان.ان گفت: … پدر او، هنگامی که داشت اخبار ساعت 2 را تماشا می‌کرد، دریافت پسرش اعدام شده است. خانواده‌اش، فوق‌العاده ناراحت و شوکه شدند. من هم وقتی که خبر را شنیدم، شوکه شدم، زیرا هرگز انتظار آن را نداشتم.
خبرنگار سی.ان.ان سپس می‌افزاید: رحمانی پور، یکی از دو نفری بود که در تهران بدار آویخته شد، اما حتی رسانه‌های دولتی ایران هم علت آن را دقیقا روشن نکرده‌اند.
پرس.تی.وی ایران گزارش کرد که این دو، محکوم به بمب‌گذاری در یک مسجد در شیراز در سال 2008 بودند.
خبرگزاری دولتی ایسنا گزارش داد که این دو، در ارتباط با اعتراضهای بعد از انتخابات، اعدام شدند.

ستوده گفت که موکلش، هرگز متهم به بمب‌گذاری در شیراز نشده، و ماهها قبل از انتخابات و اعتراضهایی که بعد از آن پیش آمد، دستگیر شده بود.
نسرین ستوده گفت هر دوی اینها، دو ماه قبل از انتخابات دستگیر شدند، و تا زمانی که احکام آنها به اجرا درآمد، در زندان بودند. در نتیجه، چطور می‌شود کسی که در زندان است، در تظاهرات شرکت کرده باشد.
. وکیل او می‌گوید در مدت 10ماهی که وی در زندان بوده، تنها یک بار و آن هم فقط به مدت 15 دقیقه او را ملاقات کرده است.

در اوت گذشته، آرش در یک دادگاه فله‌ای در تلویزیون دولتی ظاهر شد، و دولت آن را اقرار به توطئه علیه دولت توصیف کرد. وکیل او می‌گوید که این اقرار، به‌زور از او گرفته شد.
ستوده گفت موکلم به من گفت، خواهر باردار او نیز دستگیر شده است. و در دو جلسه بازجویی، آنها، خواهرش را در جلوی او قرار دادند و به او گفتند که اگر می‌خواهی که او آزاد شود، باید به کارهایی اقرار کند که نکرده است.
خبرنگار سی.ان.ان در پایان گفت: رسانه‌های دولتی ایران گزارش کردند که پرونده‌های 9تن دیگر را که به‌خاطر نقش مشکوکشان در ناآرامیهای بعد از انتخابات، حکم مرگ گرفته‌اند، در دست بررسی دارند.

گروههای حقوق‌بشری، اعدامهای روز پنجشنبه را محکوم کرده و دولت ایران را متهم کردند که سعی می‌کند جنبش اپوزیسیون را مرعوب کند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/489321cd-959f-4d5a-b1de-a28db1428baf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات