728 x 90

-

وکیل آرش رحمانی می‌گوید اجازه دفاع از موکلش به او داده نشد

-

آرش رحمانی
آرش رحمانی
تلویزیون الجزیره درباره اعدام دو تن از زندانیان سیاسی، گزارشی پخش کرد و گفت:
این آرش رحمانی پور 19ساله است و بنا‌به اظهارات مقامهای ایرانی، اینها اعترافهای وی هستند.

آرش مجرم شناخته شد و به‌عنوان محارب و دشمن خدا درجمهوری اسلامی محکوم شد.
او آوریل گذشته دستگیر شد. هر پنجشنبه پدر او داود، پسرش را در زندان اوین ملاقات می‌کرد. ولی در آخرین ملاقات به او گفته شد پسرش به یک زندان دیگر منتقل شده است. او هنوز شوکه است، به‌خاطر این که خبر اعدام پسرش را اولین بار از تلویزیون شنید. او گفت: من تلویزیون را باز کردم و دادستان کل را دیدم که اعلام کرد پسرم اعدام شده است. من شوکه شدم که این حیله‌گری سیستم قضایی را دیدم که باعث کشتن پسرم شد.
مقامهای رژیم ایران اصرار دارند‌ که پسر او همراه با یک نفر دیگر به نام محمد زمانی از عدالت کافی برخوردار بودند.

دولت آبادی، دادستان تهران گفت: دو نفری که امروز اعدام شدند، به جرایمشان اعتراف کردند و محاکمه‌شان در حضور وکیلشان و نماینده دادستانی کل انجام شد.
گزارشگر الجزیره گفت: وکیل آرش این اظهارات را انکار می‌کند و می‌گوید: من فقط اجازه پیدا کردم که یکبار آرش را ملاقات کنم. از زمان دستگیری‌اش در آوریل گذشته و فقط این ملاقات 15 دقیقه طول کشید و من در پروسه قضایی‌اش حضور نداشتم و به من اجازه دفاع از او داده نشد.

به گفته خانواده‌اش خواهر او نیز به مدت دو ماه‌ونیم دستگیر شد. اوهفت ماهه باردار بود‌ که فرزند بدنیا نیامده خود را پس از آزادی به این دلیل از دست داد.
وکیل او می‌گوید، دستگیری خواهرش به‌خاطر تحت فشار قرار دادن آرش بوده است.

آقای رحمانی پور می‌گوید: یک روز پسرش از طریق تماس تلفنی به او گفت قرار است من دادگاهی داشته باشم. من رفتم به دادگاه به من گفته شد نمی‌توانم در دادگاه شرکت کنم در دادگاه به من دست‌بند زدند و یک افسر به من گفت که اگر می‌خواهی تو را آزاد کنیم باید پسرت را تشویق کنی که اعتراف کند واگر اعتراف کند مطمئن باش که مجازات او سنگین نخواهد بود.
او درباره پسرش گفت پسرش یک فرد روشنفکر بود که به میهنش خیلی علاقه داشت، و الان هم عقیده‌اش این است که پسرش در مسیر آزادی ایران جانش را از دست داده است. درحال حاضر 9تن دیگر هم در انتظار چنین مجازاتی در پشت دیوارهای زندان هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57c6b719-1ee6-47ef-b11c-5ef7ef0b0183"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات