728 x 90

انتقال اجباري اشرف,

اعتراضهای بین‌المللی علیه تصمیم دولت مالکی، مبنی بر جابجایی اجباری ساکنان اشرف

-

اعتراضات بین المللی علیه اخراج اجباری ساکنان اشرف
اعتراضات بین المللی علیه اخراج اجباری ساکنان اشرف
روزنامه الزمان یک صفحه کامل خود را به اعتراضهای بین‌المللی علیه تصمیم دولت عراق برای جابجایی اجباری ساکنان حفاظت شده اشرف اختصاص داد


عناوین برخی از موضع‌گیریهای مندرج در روزنامه الزمان عبارتند از:
- عفو بین‌الملل: مقامهای عراقی نباید 3400تن از ساکنان ”حفاظت شده ”اشرف را به اجبار جابجا کنند
- نمایندگان پارلمان عراق نسبت به جابجایی ساکنان حفاظت شده اشرف هشدار دادند
- اکثریت پارلمان نروژ و نمایندگان بریتانیا بر تضمین حفاظت ساکنان اشرف و عدم تکرار حمله خشونت و جابجایی اجباری تأکید می‌کنند.
- وزارتخارجه آمریکا دولت عراق را از به‌کارگیری خشونت علیه ساکنان اشرف برحذر داشت و گفت: این را واضح ساخته‌ایم که با ساکنان اشرف به‌خوبی و با احترام برخورد شود.

برخی دیگری از مطالب مندرج در الزمان عبارتند از:
ـ ”گزارش دبیرکل سازمان ملل طبق بند 6 قطعنامه شماره 1883 (2009) ”:
دولت عراق بر التزاماتش در قبال رفتار با ساکنان اشرف بر اساس قوانین انساندوستانه بین‌المللی تأکید می‌کند
ـ 24 نماینده پارلمان عراق: ساکنان اشرف در کادر کنوانسیونهای بین‌المللی ”افراد حفاظت شده ”محسوب می‌شوند و هرگونه اذیت و آزار آنها و از جمله انتقال غیرداوطلبانه آنها در ردیف جنایت جنگی محسوب می‌شود که بیش از پیش چهره عراق در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را مخدوش کرده و در خدمت پروژه‌های ضد عراقی است.
ـ جمعیت حقوقدانان مستقل در دفاع از حقوق‌بشر در عراق: جابجایی اجباری ساکنان اشرف به زندان نقره سلمان زمینه‌سازی ارتکاب یک فاجعه انسانی جدید در حق این افراد بیدفاع اعم از زن و پیر و کودک می‌باشد.
ـ هیئت عربی دفاع از اشرف: اظهارات نخست‌وزیر نوری المالکی و سخنگوی او علی دباغ در مورد قصد دولت عراق مبنی بر جابجایی اجباری 3400تن از ساکنان کمپ اشرف به بغداد یا مکانی دیگر را شوکه کننده، غیرقانونی و خطرناک است.
ـ تجمع وکلای مصری برای دفاع از حقوق ساکنان اشرف همه سازمانهای بین‌المللی و کشورهای عربی و جامعه عربی را برای محکوم کردن تصمیم غیرقانونی جابجایی اجباری ساکنان اشرف و فشار به دولت عراق جهت لغو این تصمیم فرا می‌خواند.
الزمان هم‌چنین موضع‌گیری کمیته‌های دوستان ایران آزاد در کشورهای مختلف اروپایی را درج کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/280c8518-b6f3-473b-afd1-eee7d6128896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات