728 x 90

اعتراضات دانشجويي,

همزمان با روز جهانی حقوق‌بشر، شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس، سرکوب قیام در ایران را محکوم کردند

-

سخنرانان کنفرانس مطبوعاتی پاریس
سخنرانان کنفرانس مطبوعاتی پاریس
همزمان با روز جهانی حقوق‌بشر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس که با شرکت نماینده شورای ملی مقاومت ایران، دکتر صالح رجوی، نماینده کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع از قربانیان سرکوب قیام در ایران فرانسواز کوتا، وکاترین لگنا هماهنگ کننده این کمیته، اسقف محبوب فرانسوی ژاک گایو، رونه لومینیو ریاست مشترک جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها، و پیر برسی رئیس انجمن حقوق‌بشر نوین فرانسه، برگزار شد، سخنرانان جنایات ضدبشری فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را که درصدر ناقضان حقوق‌بشر و منفورترین دیکتاتوری دنیای معاصر و رکورد‌دار اعدام به ویژه اعدام نوجوانان درجهان است، افشا و محکوم کردند.
سخنرانان، ضمن حمایت ازمردم وجونان ودانشجویان به‌پاخاسته ایران و مجاهدان پایدار اشرف، جامعه بین‌المللی را به محکوم کردن جنایات سرکوبگرانه رژیم، دستگیریهای گسترده در دانشگاههای ایران و اعمال فشارهای ضدانسانی این رژیم وحشی برای جابجایی و محاصره ضدانسانی ساکنان اشرف، که به‌دنبال قیام 16آذر تشدید شده است، فراخواندند.
شرکت کنندگان درکنفرانس با امضا بیانیه‌ای از دولتها، ملل متحد و سازمانهای حقوق‌بشری، خواستار اقدام فوری برای ممانعت از جنایت علیه بشریت در اشرف و مقابله با سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری آخوندی شدند

در این کنفرانس پاریس ابتدا فیلمی از قیام قهرمانانه دانشجویان و مردم ایران در روزهای 16 و 17آذر نمایش داده شد
سپس دکتر صالح رجوی نماینده شورای ملی مقاومت در پاریس به معرفی کتاب «نقض حقوق‌بشر در ایران» که توسط مرکز حقوق‌بشر شورای ملی مقاومت تهیه شده، پرداخت. این کتاب که در… صفحه به چاپ رسیده حاوی گوشه‌هایی از جنایات رژیم آخوندی طی سال میلادی 2009 است.



دکتر صالح رجوی آن‌گاه به تشریح دستگاه جهنمی سرکوب خامنه‌ای که در روزهای اخیر به منظور مقابله با قیام جوانان و مردم بپاخاسته ایران ایجاد شده پرداخت و نتیجه گرفت که تلاشهای رژیم قادر نخواهد بود آنرا از سقوط محتومی که پیش دارد نجات دهد.
دکتر صالح رجوی در سخنان خود، توطئه‌های رژیم علیه شهر اشرف را روی دیگر سکه اقدامها سرکوبگرانه رژیم برای مهار قیام مردم ایران دانست و تأکید کرد که این موضوع ضعف و شکست رژیم در برابر پایداری اشرف را به نمایش می‌گذارد.



سپس فرانسواز کوتا عضو کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع از قربانیان سرکوب قیام در ایران و کاترین لگنا هماهنگ کننده این کمیته گزارشی را که کمیته مزبور درباره سرکوب قیام توسط رژیم آخوندی تهیه کرده است، معرفی نمود. این گزارش طی یک بررسی چهارماهه توسط این کمیته تهیه شده است
خانم کوتا گفت همه شهادتهایی که چند ماه پیش گرد آوردیم حاکی از این بود که قیام ادامه پیدا خواهد کرد و اوج خواهد گرفت و ما امروز شاهد هستیم که این حرف کاملاًًًً صحت داشته است.

وی تأکید کرد که در برابر سرکوب و فساد رژیم حاکم بر ایران، بایستی یک همبستگی بین‌المللی برای دفاع از قربانیان سرکوب در ایران تشکیل شود و انگیزه اولیه این کمیته نیز همین بوده است.



سخنران بعدی این کنفرانس اسقف ژاک گابو کشیش مترقی و محبوب فرانسوی بود.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: من می‌گویم که بایستی جایزه نوبل صلح را به دانشجویان ایرانی داد و آنها شایسته این جایزه هستند. مردم ایران دیگر از ترور ترسی ندارند و نشان دادند که تا به آخر ادامه خواهند داد.
اسقف گایو تأکید کرد: هیچ‌وقت با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توان خلقی را که حاضر است به‌خاطر با شرف بودن بمیرد متوقف کرد.
من دعا می‌کنم که مردم ایران آزاد شوند و از این مردم قهرمان بابت اینکه نبدیل به نمونه و شاخصی برای بشریت شده‌اند تشکر می‌کنم.
پیر برسی رئیس حقوق‌بشر نوین فرانسه، در سخنان خود در این کنفرانس گفت:
من همسبتگی کامل خودم را با مردم و مقاومت ایران ابراز می‌کنم. بایستی از هم اکنون آینده را تدارک دید. باستی لیست شکنچه گران و قاتلان را تهیه کرد و آنها را مورد پیگرد قضایی بین‌المللی قرار داد. من شاهد بودم که در این 30ساله مجاهدین یک دم از تلاش برای مردمشان دست نکشیدند.



رونه لومنیو ریاست مشترک جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها آخرین سخنران این کنفرانس بود وی گفت:
برای کمک به مردم ایران باید در همه جا از مقاومت حمایت کرد. ما به دولتها می‌گوییم باید به مماشات و مذاکره با این رژیم پایان بدهند. راه‌حل نه جنگ است و نه مماشات بلکه راه‌حل سومی است که شورای ملی مقاومت ایران ارائه می‌کند یعنی سرنگونی رژیم به‌دست مردم ایران و با فشار و بایکوت جامعه بین‌المللی.



خانم رونه لومنیو تأکید کرد: قرار دادن مجاهدین در لیست تروریستی بهترین هدیه به رژیم بوده است. به این رفتار باید پایان داد. دورانی بود که وقتی ما می‌گفتیم راه‌حل، سرنگونی رژیم است بعضیها به ما مارک می‌زدند که شما ایده آلیست هستید. امروز دیگر کسی شک ندارد که روزهای این رژیم به شمارش افتاده است و مردم ایران نشان داده‌اند که توان سرنگونی این رژیم را دارند.
در پایان این جلسه سخنرانان به سوالات خبرنگاران و حاضران پاسخ دادند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/910891ba-b2c3-495e-9db5-e88ea9270195"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات