728 x 90

فراخوان به تظاهرات 16آذر,

دانشجویان ایران، به‌رغم تشدید سرکوب، برای تظاهرات 16آذر آماده می‌شوند

-

--
--
خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد آمادگی دانشجویان برای برگزاری مراسم 16آذر نوشت: دانشجویان ایرانی که برای یک تظاهرات بزرگ ضددولتی در روز دوشنبه آماده می‌شوند، با سرکوب در دانشگاهها و موجی از دستگیریها و اخراج ها، مواجه هستند. همزمان، مقامهای در حال تشدید سخت گیریها بر سر قوانین اخلاقی در مورد پوشش زنان وموی مردان به مثابه راهی برای تنبیه مخالفتهای سیاسی می‌باشند. دانشجویان می‌گویند، مقامهای دست به تدابیر سختی در دانشگاههای سراسر کشور زده‌اند تا به این وسیله، از گسترش تظاهرات ممانعت نمایند…
آسوشیتدپرس افزود، در روز پنجشنبه پلیس نسبت به پاسخی قوی- به‌طور خاص اگر تظاهر کنندگان تلاش نمایند در خارج از دانشگاه به خیابانها بروند- هشدار داد. بیانیه منتشره گفته بود، هرگونه تجمع و یا بزرگداشتی خارج از مکانهای مشخص شده، غیرقانونی تلقی خواهد شد و پلیس گامهای ضروری را در قبال آن برخواهد داشت.
آسوشیتدپرس افزود: از زمانی که کلاسها در ماه اکتبر در دانشگاه صنعتی شریف تهران شروع شد، اعضایی از حراست و پلیس امر به معروف در دانشگاهها جلوی زنان را به دلیل پوشیدن لباس‌های رنگی و یا عدم داشتن حجاب بلند، گرفته‌اند… وحیدمنش یک دانشجوی 24ساله در صنعتی شریف گفت، شش ماه بعد، این آتش کماکان در حال زبانه کشیدن است، ما تحت یک مراقبت شدید قرار داریم.
به نوشته این خبرگزاری، وب سایتهای مخالفان می‌گویند، دولت صدها تن از نیروهای امنیتی را از استانها به تهران آورده تا هرگونه تظاهرات در روز دوشنبه را سرکوب کند. گروههای حقوق‌بشری می‌گویند، نزدیک به صدتن از رهبران دانشجویی طی دو هفته اخیر دستگیر شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/387f5280-5fc6-43fb-81d3-bf116c485af0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات