728 x 90

حمله به اشرف,

گفتگوی تلویزیون الرافدین با دکتر جواد احمدی پزشک ارشد قرارگاه اشرف

-

تحریم پزشکی ساکنان اشرف,از مصادیق جنایت علیه بشریت
تحریم پزشکی ساکنان اشرف,از مصادیق جنایت علیه بشریت
تلویزیون الرافدین، درباره محاصره ضدانسانی قرارگاه اشرف، گفتگویی با دکتر جواد احمدی، پزشک ارشد قرارگاه اشرف انجام داد که درزیر آورده شده است:

دولت فعلی عراق با به چالش کشیدن مجامع حقوق‌بشری بین‌المللی، مانع ورود کمکهای انسانی و دارو و پزشک مورد نیاز ساکنان قرارگاه اشرف می‌شود.
کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع اشرف از سازمان ملل و نیروهای آمریکایی در عراق خواست فوراً برای تامین سلامتی ساکنان غیرمسلح قرارگاه اشرف دخالت کنند. این کمیته فاش ساخت کمیته سرکوب ساکنان اشرف در دولت فعلی مانع ورود داروهای ضروری که ساکنان اشرف خودشان خریده بودند شده و هم‌چنین از ورود پزشکان متخصص به داخل قرارگاه برای انجام عمل جراحی و درمانی جلوگیری کرده است؛ امری که جنایت جنگی محسوب می‌شود و آشکارا با اصول حرفه پزشکی و قوانین پزشکی مغایرت دارد. کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف گفت محروم کردن ساکنان غیر نظامی از همه خدمات پزشکی و الزامات آن که خودشان هزینه آنرا می‌پردازند به منظور خوشخدمتی به رژیم ایران صورت گرفته که با اهداف سیاسی و طراحی پیشاپیش برای سرکوب اپوزیسیون این رژیم در عراق اجرا می‌شود.

تلویزین الرافدین، از دکتر جواد احمدی، پرسید: وضعیت پزشکی و سلامتی در قرارگاه با توجه به ممانعت از ورود دارو و پزشک چگونه است؟
دکتر جواد احمدی: طی ماه اخیر ما با فشارهای زیادی توسط نیروهای عراقی مواجه شدیم که با دستور مستقیم کمیته وابسته به نخست وزیری عراق بود که سیاستهای رژیم آخوندی حاکم بر ایران را اجرا می‌کند. ممانعت از ورود پزشکان و دارو به اشرف در هفته اخیر همه جانبه شده استت این محدودیتها غیرانسانی و جنایتکارانه است و مغایر با میثاقهای بین‌المللی است. این فشارها باعث نگرانی بیماران مختلف شده است. ما دارو را خودمان از داروخانه‌ها از طریق پیمانکار می‌خریدیم و خودروها دارو را به قرارگاه اشرف منتقل می‌کردند.
وی افزود: طی هفته اخیر بیماران مبتلا به بیماریهای مسری در وضعیت خطرناکی قرار گرفتند و من به‌عنوان یک پزشک مسئول، نگرانی زیادی در مورد مداوای بیماران دارم به‌خصوص با قطع دارو زندگی این بیماران در خطر است.

تلویزیون الرافدین پرسید: آیا بیماران خطرناک نیز در قرارگاه وجود دارد؟
دکتر احمدی پاسخ داد: بله تعدادی از بیماران وضعیت سلامتی‌شان خطرناک است. برخی سرطان دارند و نیازمند عمل جراحی و دارو هستند برخی به شیمی درمانی نیاز دارند. برخی بیماری مزمن دارند برخی بیماری قلبی دارند. برخی بیماری قند دارند. هم‌چنین تعداد دیگری از بیماران نیاز به‌عمل جراحی دارند علاوه بر اینها مجروحان حمله جنایتکارانه به اشرف در 28 و 29 ژوئیه هستند که 130نفر درجه معلولیت دارند. برخی صددر صد معلول هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a77fa6a-b49f-4e34-82c4-3bda3798b7a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات