728 x 90

حمله به اشرف,

خانم مریم رجوی، برضرورت تحریم رژیم‌آخوندی و اقدامهای عاجل بین‌المللی برای تضمین حقوق مجاهدان اشرف تأکید کرد

-

دیدار خانم مریم رجوی از پارلمان نروژ
دیدار خانم مریم رجوی از پارلمان نروژ
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، که به‌دعوت کمسیون خارجی پارلمان نروژ برای شرکت در اجلاس رسمی این کمیسیون وارد اسلو شده است،روز چهارشنبه 11آذر در جلسه رسمی کمسیون خارجی پارلمان نروژ شرکت کرد و در سخنرانی خود اعتلای قیام سراسری مردم ایران، بحرانهای مرگبار دیکتاتوری آخوندی، به ویژه اجماع جهانی علیه برنامه اتمی و گستاخی سران این رژیم منفور و درهم شکسته علیه قطعنامه‌های بین‌المللی و هم چنین، توطئه‌های فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه ساکنان اشرف و تشدید محاصره ضدانسانی اشرف را مورد بحث قرارداد و بر ضرورت طرد و تحریم رژیم آخوندی و اقدامهای عاجل بین‌المللی برای تضمین حقوق مجاهدان اشرف و کنوانسیونهای بین‌المللی تأکید کرد.


رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت هنگام ورود به نروژ از سوی هیأتی از شخصیتهای نروژی حامی مقاومت ایران به ریاست آقای لارش ریسه دبیرکل کمیته دوستان ایران آزاد و هم‌چنین هموطنان ایرانی که درفرودگاه اسلو اجتماع کرده بودند و و رود خانم رجوی را خوشامد می‌گفتند، مورد استقبال قرارگرفت.

دراجلاس کمسیون خارجی مجلس نروژ، آقای مورتون هوگلوند که ریاست اجلاس را برعهده داشت به خانم رجوی خوشامد گفت و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با ابراز خوشوقتی از حضور مجدد در پارلمان نروژ و در میان اعضای کمسیون خارجی این پارلمان گفت:
امروز ایران یک دوران بسیار متلاطم را سپری می‌کند. قیام سراسری مردم دیکتاتوری آخوندی را بلرزه در آورده است. این قیامی است برای آزادی و تا استقرار دمکراسی در ایران ادامه خواهد یافت.
اکنون خامنه‌ای و احمدی‌نژاد که در برابر امواج پیاپی خیزش مردم ایران و در تنگنای انزوای جهانی و اجماع جامعه بین‌المللی علیه برنامه اتمی رژیم قرار گرفته‌اند می‌خواهند با تشدید سرکوب داخلی، صدور بنیادگرایی و تروریسم به ویژه مداخله در عراق رژیم منفور و مطرود آخوندی را بر سرپا نگهدارند.
در چنین شرایطی من امروز آمده‌ام تا از شما برای حل یک مساله بغایت انسانی یاری بطلبم، حکومت آخوندی با اعمال فشارها و توطئه‌های ضدانسانی خود، شهر اشرف و جان 3400تن ساکنان اشرف را که کانون امید مردم ایران را هدف قرار داده است. آنها مبارزان آزادی و سمبلهای مقاومت و پایداری برای مردم ایران هستند و حضور هزار زن مجاهد در اشرف و نقش رهبری کننده آنها منبع انگیزش برای زنان ایرانی درمبارزه علیه آخوندهای خونریز است.

خانم رجوی گفت: رژیم ایران هم‌چنان به فشارهایش برای نابودی اشرف ادامه می‌دهد. اشرف هم‌چنان در محاصره نیروهای عراقی است و در 25نوامبر به ساکنین اشرف رسماًًًً ابلاغ شد که ورود پزشک و دارو به اشرف ممنوع است. هم‌چنین دو ماه است از ورود سوخت به اشرف جلوگیری شده، برای ورود مواد غذایی محدودیتهایی زیادی اعمال می‌شود و رژیم آخوندی برای جابجایی اجباری و نابودی اشرف تا قبل از انتخابات عراق در ژانویه آتی و قبل از هر گونه تغییر احتمالی در ترکیب دولت عراق به شدت اعمال فشارمی کند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، حقوق بنیادین ساکنان اشرف را که درکنوانسیونها واسناد بین‌المللی برآن تصریح شده خاطرنشان کرد و بر ضرورت گسترش وارتقای نقش مانیتورینگ سازمان ملل متحد برای تضمین حقوق بنیادین ساکنان اشرف به ویژه ممنوعیت هرگونه جابجایی آنها تأکید کرد.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت افزود: اجازه بدهید تأکید کنم که موضوع اشرف به خود آن محدود نمی‌شود. از نقطه نظر سیاسی، دفاع از اشرف در خدمت صلح و امنیت منطقه است چرا که رژیم ایران جدی‌ترین تهدید صلح و امنیت منطقه است. آخوندها تلاشهایشان برای کسب سلاح اتمی را تشدید کرده‌اند. چرا که به بمب اتم برای بقایشان نیاز دارند.
مماشات با این رژیم باید خاتمه یابد. من باز هم تکرار می‌کنم راه‌حل، نه سیاست استمالت و نه مداخله نظامی خارجی است. راه‌حل، تغییر دموکراتیک به دست مردم و مقاومت ایران است. حمایت از اشرف و قیام مردم ایران برای آزادی، حمایت از یک راه‌حل ایرانی برای استقرار دمکراسی در ایران است که درعین حال بزرگترین خدمت به صلح و امنیت بین‌المللی است.

دراجلاس کمسیون خارجی پارلمان نروژ که به ریاست اقای مورتون هوگلوند تشکیل شد، اعضای کمسیون با تأکید برحمایت پارلمان نروژ از قیام و مقاومت مردم ایران برای آزادی، ادامه وضعیت وخیم انسانی و توطئه‌های سیاسی علیه اشرف را محکوم کردند و خواستار نقش موثرپارلمانها و کشورهای اروپایی و ملل متحد برای خاتمه دادن به این وضعیت غیرقابل قبول و ممانعت ازهرگونه جابجایی مجاهدان اشرف و پایان دادن به محاصره ضدانسانی اشرف شدند.

آقای هوگلوند، رئیس جلسه، ضمن محکوم کردن حمله بی‌رحمانه نیروهای عراقی در 28 و 29 ژوئیه 2009 علیه اشرف از جانب کمیته خارجی پارلمان نروژ گفت: ساکنان اشرف افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند و بر همین اساس از حقوق مندرج دراین کنوانسیون برخوردارند.
وی نسبت به هر گونه قصد برای جابجایی ساکنان اشرف هشدار داد و تأکید کرد جابجایی اجباری ساکنان اشرف یک نقض قانون بشردوستانه بین‌المللی و حقوق‌بشر بین‌الملل است. وی ابراز امیدواری کرد که پارلمان و دولت نروژ درهمکاری با سایر کشورها و پارلمانهای اروپایی، از وقوع یک فاجعه انسانی در اشرف جلوگیری کند وی هم‌چنین بر نقش نیروهای ملی و دموکراتیک عراقی برای جلوگیری از این فاجعه تأکید کرد.

در اجلاس کمسیون خارجی مجلس نروژ، آقای داگ فین- هوی بروتن رهبرحزب دموکرات مسیحی نروژ و عضو کمسیون خارجی پارلمان، دینامیزم جامعه ایران برای تحول دموکراتیک را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که پارلمان نروژ نقش موثرتری درکمک به قیام مردم ایران داشته باشد. وی بر اهمیت نقش مانیتورینگ ملل متحد در اشرف تأکید کرد و گفت پارلمان نروژ به کمک دیگرپارلمانها و کشورهای اروپایی می‌توانند به خاتمه دادن به وضعیت غیرقابل قبول انسانی و سیاسی در اشرف کمک کنند.

پس از خاتمه اجلاس کمسیون خارجی مجلس نروژ، اقای مورتون هوگلوند رئیس جلسه و اعضای کمسیون خارجی، همراه با خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

هنگام خروج رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت از پارلمان نروژ، هموطنان ایرانی که در مقابل پارلمان گرد آمده بودند، با ابراز احساسات میهنی، حضور ایشان را در کشور محل اقامت‌شان خوشامد گفتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/164f3740-deb7-43e7-8a87-d0a8719c0621"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات