728 x 90

خانواده اشرفيان در داخل كشور,

بیدادگاه آخوندی، برای عاطفه نبوی، حکم 5سال حبس تا اعدام تقاضا کرد

-

تظاهرات ضدحکومتی سراسری 25خرداد - تهران
تظاهرات ضدحکومتی سراسری 25خرداد - تهران
رژیم آخوندی، عاطفه نبوی از اعضای خانواده‌های مجاهدین ساکن اشرف را، روز چهارشنبه در یک دادگاه نمایشی به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق محاکمه کرد و برای وی تقاضای پنج سال حبس تا اعدام نمود.
نسرین ستوده وکیل وی در مصاحبه با رادیو آلمان ادامه بازداشت عاطفه نبوی را غیرقانونی دانست و گفت: من کاملاً نگران این موضوع هستم. حتی در چشم‌اندازی گسترده‌تر و درازمدت‌تر من نگران تکرار فاجعه‌ دهه‌ شصت هستم که در آن‌جا هم بسیاری به زندان پنج سال، هفت سال وهشت سال متهم شده بودند، بسیاری به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده بودند اما ناگهان با محاکمه‌ مجدد اعدام شدند!
مجری رادیو آلمان گفت: اتهام موکل شما ”محاربه از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین خلق“ ذکر شده است. آیا این خبر درست است؟
نسرین ستوده گفت: بله. متأسفانه آنچه به‌لحاظ مدرک در پرونده وجود دارد و موکل من هم می‌پذیرد شرکت در راهپیمایی 25خرداد است و می‌گوید هر مجازاتی دارد من آن را تحمل می‌کنم به دلیل اعتقاداتی که دارم. اما ایشان به دلیل شرکت در همین راهپیمایی به ”محاربه“ متهم شده‌اند که کاملاً غیرقانونی است
مجری رادیو آلمان پرسید: در خبرها آمده است که قاضی در جلسه‌ دادگاه به موکل شما گفته که بازجو برایت تقاضای پنج سال حبس تا اعدام را کرده است. آیا این درست است؟
وکیل عاطفه نبوی پاسخ داد: قاضی دادگاه به دلیل اتهام محاربه‌ای که متوجه خانم نبوی بود، به ایشان گفت که اگر ما بخواهیم براساس تقاضای بازجوی اطلاعات عمل کنیم، محاربه از پنج سال تا اعدام می‌تواند مجازات داشته باشد. ایشان گفتند، حالا ببینیم شاید هم اعدام بدهیم. بعد که با اعتراض خانم نبوی مواجه شدند، گفتند نه این کاملاً شوخی بود، جدی نبود. خانم نبوی خیلی آرام از ایشان پرسیدند که آیا تا بحال در زمینه‌ اعدام، کسی با شما شوخی کرده؟ و قاضی پاسخی نداشت بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32580ddf-5118-40e1-b7d4-4e68a7da5c51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات