728 x 90

آزادي پيروزمندانه گروگانها,

بازگشت پیروزمندانه 36 گروگان اشرفی با استقبال گسترده رهبران احزاب و شخصیتهای عراقی روبه‌رو شد

-

پارلمانترها و شخصیتهای برجسته سیاسی عراقی آزادی 36 مجاهد اشرفی را تبریک گفتند
پارلمانترها و شخصیتهای برجسته سیاسی عراقی آزادی 36 مجاهد اشرفی را تبریک گفتند
دکتر صالح المطلک رهبر جبهه گفتگوی ملی عراق طی پیام کوتاهی گفت:
من از شنیدن آزادی 36 مجاهدخلق و بازگشت آنها به اشرف بسیار خوشخال هستم و هزاران بار به خواهران و برادرانم در اشرف تبریک می‌گویم، قهرمانانی که با تحمل رنج و سختیهای زیاد برای عدالت و قانون در کشور ما نیز پیروزی آفریدند. از خداوند می‌خواهم هرچه زودتر دردها و زخمهای آنها را شفا بدهد.

شیخ خلف‌العلیان رهبر شورای گفتگوی ملی عراق گفت:
هزار تبریک به اشرفیان به‌خاطر باز گشت 36زندانی مجاهد خلق به اشرف، این 36 زندانی فرزندان من هستند و آزادیشان را به خودشان تبریک می‌گویم و قلبم با آنها است و از خداوند می‌خواهم که هرچه زودتر آنها را سلامت و تندرست کند.

مهدی عطیات، رئیس هیأت عربی دفاع از اشرف از امان گفت:
هزاران بار تبریک. مدتهاست منتظر این خبر بودم و از اینکه بخشی از این کارزار و جنگ سیاسی ـ حقوقی بودم برایم مایه افتخار و سربلندی است و خدا را شکر می‌گویم. خدا رنج اعتصابیها را کاهش دهد و خودش با نفس خیر آنها را شفا دهد. آرزوی بعدیم شفای آنهاست. گرچه تا امروز فقط به آزادی آنها فکر می‌کردم و می‌دانم که درد و رنج زیادی متحمل شده‌اند ولی آنها به واقع قهرمان یک کارزار سیاسی و قانونی بزرگ با عواقب سیاسی بزرگ هستند. مجاهدان اشرف یک کار فشرده عظیمی را پیش بردند و من جداً به آنها تبریک می‌گویم.

مرقس اسکندر دندو رئیس جنبش ملی کلدانیهای عراق در پیام تبریک خود خطاب به اشرفیان گفت:
لله اکبر، الله اکبر، الله‌اکبر وبزرگی و پیروزی برای آزادی‌خواهان جهان
درود بر جهاد و پیروزی
درود بر شهدای آزادی
پیروزی بر خواهران وبرادران در برپایی بنای با شکوه آزادی در سازمان مجاهدین خلق مبارک
مبارک بر مجاهدینی که ضربه‌یی جانانه بر بنای آخوندها زدند.
و به اذن خدا بازگشت مبارک به خاک میهن و به میان مردم، برای بنای آزادی و دمکراسی در ایران انشاالله.
ای خاک طیب و پاکیزه با جوهر آزادی و پیروزی، با بازگشت پیروزمندانه و با سلامت فرزندانت به شهر اشرف مجاهد شاد باش، و با یاری او برگشت بزرگ و پیروزی محتوم،
سلام و سلام بر امتی که کاخ آزادی و دمکراسی را بنا گذاشت
تمامی بزرگی و افتخار برای شهدای اشرف
صبر و پایداری برای مجاهدین
و شفای عاجل برای مجروحینمان به اذن خدای بزرگ

اعضاءشورای استان دیالی طی پیامهایی بازگشت فاتحانه36گروگان اشرفی را تبریک گفتند.
خانم ایمان عبدالوهاب، یکی از اعضاء شورای استان دیالی طی پیامی با اشاره به سه حکم صادره از سوی دادگاه شهر خالص تصریح نمود که بازگشت این 36تن پیروزی حق بر باطل و عدالت بر ظلم و بی‌عدالتی است.
 

دکتر عبدالله جبوری، استاندار پیشین و عضو کنونی شورای استان دیالی:
 دکترجبوری ضمن تبریک بازگشت سرفرازانه 36 گروگان اشرفی گفت: این برادران به همه درس صبر و استقامت دادند و مجاهدین اثبات کرده‌اند که با صبر و پشتکارشان از پس هر کاری بر میآیند.
طلال الجبوری، یکی از معاونین استاندار استان دیالی طی پیامی گفت: بعد ازبیش از دو ماه تنش، بازگشت این افراد به اشرف باعث خوشحالی همه گردید.
 

زیاد احمد، خانم نسرین بهجت اعضا شورای استان دیالی از لیست ائتلاف کردی و عمر فاروق از لیست جبهه توافق نیز با ارسال پیامهای جداگانه‌ای بازگشت 36 گروگان اشرفی را تبریک گفتند.

سفیان عباس رئیس تجمع حقوقدانان مستقل عراق بازگشت 36مجاهد ربوده شده به اشرف را به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران تبریک گفت و نوشت:
خانم مر یم رجوی، رئیس‌جمهور محترم منتخب شورای ملی مقاومت
با بهترین درودها، صبر و پایداری در راه رسیدن به حقوقی که کاملاًً شایسته اعضاء مجاهدین خلق است را تبریک می‌گویم. آنها شایسته این پیروزی بودند و باز گشت اسراء به قرارگاه اشرف دلیل قاطعی بر این است که پیروزی همواره با شماست و تلاشهایتان مشعلی فروزان در مسیر مسؤلیت پذیری مبارزاتی است، این پیروزی بر شما و برتمامی مجاهدین ساکن اشرف و برمجاهدینی که در اسارت بودند مبارک باد. خداوند در پشت هر نصر مبینی قرار دارد.

صافی الیاسری نویسنده سرشناس عراقی نیز در پیامی نوشت:
برادران اشرفیم،
به تک‌تک شما و به خودم همراه شما این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گویم. شما نه تنها به مزدوران رژیم ایران در عراق و سردمدارانش در تهران بلکه به همهٴ جهان ثابت کردید که شما در صبر و پایداری و ایستادگی در سطح فوق طاقت انسانی هستید و هر کس ارادهٴ شما را داشته باشد حتماًً پیروز می‌شود. شما مرگ را به چالش کشیدید و بر آن پیروز شدید، از این‌رو دیگر هیچ چیزی نمانده که شما از آن بترسید یا بیم آن را داشته باشید که اراده‌تان را بشکند. ای رزمندگان راه آزادی، ایران چشمش فقط به شما است که رؤیای دیرینش یعنی آزادی و رهایی را محقق کنید. شما آزادگان جهان را خوشحال کردید چرا که دیدند با پایداری و ارادهٴ تسلیم ناپذیر می‌توان بر ظلم و بی‌عدالتی چیره شد. شما شاهکار انسان را که می‌تواند کشته شود ولی تسلیم نشود به ثبت رساندید. این پیروزی تنها از آن شما نیست بلکه پیروزی همهٴ کسانی نیز می‌باشد که در کنار شما ایستادند و از شما حمایت کردند و شما را یاری و پشتیبانی نمودند و نیز پیروزی همهٴ خلقهایی است که با حاکمانی مانند آخوندهای سیه‌روی و سیه دل روبه‌رو هستند. بار دیگر می ‌گویم که با این پیروزی بزرگ من هم با شما و در کنار شما خوشحالم. این پیروزی تجسم بخش شعار بالابلندتان یعنی شعار امام و پیشوای انقلابی‌تان سید الشهداء حسین علیه السلام (هیهات منا الذله ) می‌باشد. شما این شعار را نه تنها در حرف بلکه در عمل هم سردادید و آن را به اثبات رساندید. برایتان مبارک باد.

عبدالقادر نویسنده مصری مقیم فرانسه طی پیامی بازگشت فاتحان به اشرف را تبریک گفت. در این پیام آمده است:
ابوالقاسم الشابی می‌گوید: اذا الشعب یوما اراد الحیاه / فلابد آن یستجیب القدر ولابد للیل آن ینجلی/ ولابد للقید آن ینکسر اگرخلق روزی تصمیم به زندگی بگیرد برتقدیر است که به آن پاسخ مثبت گوید و برشب است که پایان یابد و برزنجیرهاست که بگسلند.
با سعادت و خوشحالی بسیار زیاد خبر آزادی 36 گروگان ربوده شده از اشرف را دریافت کردم. براشرفیان و به‌ویژه خانواده گروگانهای بازگشته پیروز هزاران سلام باد. آنان سربلند و سرفراز بازگشتند. هم‌چنین به خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی به‌مناسبت بازگشت این قهرمانان تبریک می‌گویم. از همه افراد و هرکسی که ولو باندازه یک کلمه در محکوم کردن ربودن مجاهدان و هجوم به اشرف شریک شد تشکرمی‌کنم. از همه هیأتها و سازمانهای بین‌المللی که در آزادی این گروگانهای قهرمان کمک کردند تشکرمی‌کنم. درود بر شما ای قهرمانان در قرارگاه خودتان و بین اهل خودتان. امروز روز عید حقیقی ماست همیشه به پیش تا تحقق آرمان والایتان وگرفتن حقوق کاملتان. همان حقوقی که کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی آنها را حق شما می‌داند. خداوند شما را موفق داشته و یاورتان باشد. با بهترین درودها و محبتها

احمد الدلیمی نویسنده عراقی در پیام تبریک خود درباره 36مجاهد ربوده شده نوشت:
این ها مردانی هستند که حقا شایسته زندگی می‌باشند دست آخر پس از 72روز آدم‌ربایی 36نفر از مجاهدین خلق به شهر اشرف باز گشتند و به برادران و خواهران خود در این شهر مصیبت دیده از جنایات ملاهای تهران پیوستند. در عمل نیز توان و انرژی جسمی آنان به تحلیل رفته بود و اغلب آنان در شرف مرگ حتمی بودند.
ولی این قهرمانان با عزم قوی و ایستادگی خود بر روی خواسته‌ها و مواضع قهرمانانه و پایداری و صبر خود حتی مرگ را نیز به چالش کشیدند و در راستای اهداف آرمانی خود آنرا مقهور اراده خود کردند. آنها نشان دادند که اراده‌هایی دارند که هرگز تسلیم پذیر نیست، به این دلیل مسأله آنان از توجه و حمایت جهانی برخوردار شد و دست آخر مزدوران رژیم ایران چاره‌ای جز سر فرود آوردن در مقابل این پایداری عجیب که تحسین و احترام جهانی را با خود همراه کرده بود نیافتند و اقدام به آزادی این افراد و بازگرداندن آنان به شهر خودشان اشرف که پایگاه و کارخانه قهرمان سازی است بازگشتند.
این مسأله بیانگر تنها یک چیز است و آن شجاعت و قهرمانی مردان و زنانی است که مرگ را نیز شکست دادند و در راه رسیدن به آرمان خود آن را به چالش کشیدند و به جهانیان ثابت کردند که آنها حاملان رسالت و آرمانی انسانی و والا می‌باشند که به آن ایمان دارند و به‌خاطر آن فداکاری کردند و شهدای بسیاری نیز در مسیر آزادی و رویارویی با ظلمی که در فاشیسم مذهبی حاکم در قم و تهران سمبلیزه می‌گردد دادند که باعث جلب احترام کل جهانیان از آنان شده است.
تولد چنین قهرمانانی گوارای خلق دوست ما (ایران) باد. این بر خلق ایران مبارک باد و به مبارز بزرگ آقای مسعود رجوی و به خانم مریم رجوی نیز باید برای رهبری چنین نخبگانی از خلق خود تبریک گفت… این قهرمانان همه آزادگان جهان را سربلند کردند و درسی فراموشی ناپدیر از قهرمانی و شجاعت و فداکاری دادند».
 

مؤید نجار نویسنده عراقی در پیام تبریک خود خطاب به اشرفیان گفت:
نصر من الله و فتح قریب
این پیروزی بر شما مبارک باد، خدا را بر نعمتش که به شما مدد و یاری می‌رساند، شکر می‌کنم، هیچ‌کس بالادست خدا نیست. به‌رغم اینکه همه ما نسبت به 36 مجاهد ربوده شده نگران بودیم ولی در عین حال جملگی می‌دانستیم و علم الیقین داشتیم که خداوند تعالی آنان را صحیح وسالم به خانه‌اشان باز خواهد گرداند چرا که او مولا و سرور ماست و بهترین حافظ و نگهدارنده است. خواهش می‌کنم سلام مرا به 36 برادر قهرمان برسانید و به آنها بگوئید که آنها اکنون مثال و سمبلی در شجاعت و پایداری شده‌اند و تاریخ از آنان با حروفی از نور یاد خواهد کرد.

نزار سامرایی نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی درسوریه گفت:
خبر آزادی زندانیان مجاهد را شنیدم، گرم‌ترین تبریک ها و تهنیتهایم به شما بابت این پیروزی بزرگی که پایداری مردان شجاع و قهرمان آن را ساختند. خودم را در شادی شما شریک میدانم. پیروزی به‌دست آمده ساخته و نتیجه پایداری و ثبات قدم مردانی است که دشمن را درعمق خانه‌اش به چالش کشیدند واین پیروزی گواریتان باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5461ffb0-605b-40b3-acdb-f2ae9f238fb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات