728 x 90

کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان در ادامه کهکشان مقاومت ایران سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) - سخنرانیها - قسمت آخر

کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان در ادامه کهکشان مقاومت ایران سال ۱۴۰۲
کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان در ادامه کهکشان مقاومت ایران سال ۱۴۰۲

کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان

در ادامه کهکشان مقاومت ایران سال۱۴۰۲ (۲۰۲۳)

برای اعلام بیانیه مشترک ۵۲۵تن اعضای مجلسین عوام و اعیان از همه احزاب

در حمایت از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت

قسمت آخر

 

سخنرانی های

دکتر جاسلین اسکات حقوقدان برجسته و قاضی سابق، استاد دانشگاه کمبریج

جان اسپلار وزیر نیروهای مسلح انگلستان (۲۰۰۱)، معاون کمیته دفاع در پارلمان

راجرلاینز رهبر پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان

طاهر بومدرا مدیر بنیاد عدالت برای قربانیان قتل‌عام۶۷

 

 

دکتر جاسلین اسکات

من افتخار می‌کنم که در کنار شما خانم رجوی و همهٔ زنان ایران

برای آزادی، عدالت، دموکراسی ایستاده‌ام

صدای زنان ایران خاموش نخواهد شد

 

دکتر جاسلین اسکات حقوقدان برجسته و قاضی سابق، استاد دانشگاه کمبریج

در مبارزه برای آزادی، عدالت و دموکراسی صدای شما و صدای زنان ایران هم‌چنان واضح به گوش می‌رسد. هر حکومتی که مبتنی بر استبداد باشد، مشروع نیست. هیچ دولتی که حق برابری زنان را به‌رسمیت نشناسد دموکراتیک نیست. حکومتی که حقوق زنان را انکار کند قابل‌قبول نیست. حکومتی که زنانی را که فقط می‌خواهند در پوشاندن یا نپوشاندن مو آزاد باشند، سرکوب می‌کند، حتی به‌قتل می‌رساند، مشروع نیست.

شما، خانم رجوی، همراه با زنان ایران، دهها سال است که با تکیه بر قدرت و شجاعت و توان و استقامت زنان در طول قرن‌ها برای کسب حقوق برابر برای زنان و دموکراسی برای همهٔ مردم ایران مبارزه کرده‌اید. بیش از ۱۲۰سال است که زنان خواستار حق بیان، حق شنیده شدن و حق رأی هستند.

قابل پیش‌بینی است که حاکمان دین‌سالار امروز ایران به خشونت، شکنجه، قتل و ناپدید شدن کسانی متوسل می‌شوند که با شهامتی الهام‌بخش، شجاعانه ایستاده‌اند و حقوق خود و حقوق همهٔ ایرانیان برای آزادی، دموکراسی و حق انسان بودن را به زبان می‌آورند. با این حال، زنان بی‌کار نمی‌نشینند و نخواهند نشست و اجازه نخواهند داد این توهین به دموکراسی ادامه پیدا کند.

حقوق زنان در حق شرکت در انتخابات، آزادی بیان، آزادی احزاب سیاسی، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و آزادی اینترنت نهفته است، همان‌طور که شما خانم رجوی، در طرح ۱۰ماده‌یی خود به‌رسمیت می‌شناسید.

دولت‌های سراسر جهان دیگر نباید رژیم آخوندها را تحمل کنند. و اجازه دهند حاکمان دین‌سالار ایران به حکومت ادامه بدهند. امروز، به‌عنوان یک زن، با فروتنی به نبرد زنان، توسط زنان، برای زنان، نبرد برای حقوق زنان، برابری زنان، انسانیت زنان در ایران می‌پیوندم.

رهبری زنان در مبارزه ایران برای آزادی باید ارج نهاده شود. من افتخار می‌کنم که در این مبارزه در کنار زنان ایران هستم. من افتخار می‌کنم که در کنار شما خانم رجوی و در کنار همهٔ زنان ایران برای آزادی، عدالت، دموکراسی ایستاده‌ام. زنان ایران، صدای زنان ایران، خاموش نخواهد شد. متشکرم.

 

جان اسپلار

ما به اعمال فشار بر سپاه پاسداران ادامه خواهیم داد

سپاه یک عنصر کلیدی در سرکوب، شکنجه

و سوء‌استفاده از مردم ایران است

جان اسپلار – وزیر نیروهای مسلح انگلستان (۲۰۰۱)، معاون کمیته دفاع در پارلمان

در حال حاضر من هم عضو مجمع پارلمانی ناتو و هم‌چنین نایب‌رئیس کمیتهٴ دفاع در پارلمان هستم. بنابراین من به ایران نه تنها از نظر حقوق‌بشر و ظلم داخلی، بلکه به این دلیل که تمام تجربیات ما این است که کشورهایی که برای مردم خود تهدید و ستمگر هستند، معمولاً تهدیدی برای همسایگان خود نیز هستند. حتی برای صلح جهانی. و این به‌ویژه در مورد رژیم فاشیست مذهبی در تهران صدق می‌کند.

بنابراین ما به اعمال فشار بر سپاه ادامه خواهیم داد، اما هم‌چنین با سایر کشورها برای کاهش، مهار و عقب‌راندن فعالیت‌های آنها کار خواهیم کرد، زیرا این برای ما مهم است. اما ما کاملاً تشخیص می‌دهیم که این برای مردم ایران که تحت این شرایط رنج می‌برند و در جایی که سپاه یک عنصر کلیدی در سرکوب، شکنجه و سوء‌استفاده از مردم ایران است، کاملاً حیاتی است. بنابراین مبارزه شما مبارزه ما هم است، نه فقط به نفع شماست، بلکه به نفع جامعه بین‌المللی و صلح و آرامش در سراسر جهان است.

 

راجرلاینز

از زاهدان تا کردستان، جانم فدای ایران

این شعار نماد وحدت ایرانیان در تمامی مناطق است

 

راجر لاینز رهبر پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان

به شما سلام می‌کنم، خانم رجوی، بلژیکی‌ها آن مرد، اسدی، را به ۲۰سال زندان محکوم کردند و حالا بلژیک با بزدلی تسلیم فشارهای سپاه شده و او را آزاد کرده است. این مایهٔ شرمساری زیاد است که در هر جلسه در مورد وضعیت ایران باید در مورد آن صحبت کرد. بزدلی بلژیک مفهوم حقوق‌بشر اتحادیهٔ اروپا را تضعیف می‌کند. اگر بلژیک می‌تواند این کار را انجام دهد، پس حقوق‌بشر کجاست؟ اکنون من حامل پیام همبستگی اتحادیه‌های کارگری بریتانیا و اتحادیه‌های کارگری جهانی هستم.

اما امروز می‌خواستم چند کلمه در مورد وضعیت اسفبار اقلیت‌های قومی در ایران صحبت کنم. در ایران ۸۸میلیون نفر وجود دارد و اقلیت‌های قومی زیادی وجود دارند و دائماً توسط رژیم ایران هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند. ما شاهد بوده‌ایم که رژیم و دیگران تلاش می‌کنند تا اقلیت‌های قومی و مناطق آنها را به شیوه‌یی تفرقه‌افکنانه شیطانی جلوه دهند. آنها را گروه‌هایی معرفی می‌کنند که می‌خواهند ایران را تجزیه کنند. اما این به دور از حقیقت است یک شعار وجود دارد که به‌طور مستمر در اعتراضات سر داده می‌شود. از زاهدان تا کردستان، جانم فدای ایران. این شعار نماد وحدت ایرانیان در تمامی مناطق و اقلیت‌های قومی است. اکنون این نشانهٔ قابل توجهی است که اعتراضات به‌خوبی سازماندهی شده‌اند، با رهبری قابل توجه و معترضانی که چشم‌انداز روشنی برای آینده ایران دارند. آنها خواهان پایان دادن به تمامیت این رژیم و زندگی در یک جامعهٔ آزاد و منصفانه هستند که در آن یک جمهوری وجود دارد که می‌تواند از طریق آزادی‌های اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کند و یک دولت منتخب واقعی که توسط مردم به‌طور منظم آزاد و منصفانه به آنها پاسخگو باشد و هم‌چنین از یک انتخابات آزاد برخوردار باشند.

 

طاهر بومدرا

وقت آن است که در منزوی کردن رژیم قاطع و محکم باشیم

تا زمانی که شورای ملی مقاومت برای حکومت به‌جای این جنایتکاران

به تهران باز گردد

جنایتکاران حاکم بر ایران به‌جامعه جهانی ثابت کرده‌اند

که لایق حکومت بر مردم ایران نیستند

 

طاهر بومدرا مدیر بنیاد عدالت برای قربانیان قتل‌عام۶۷

با تشکر از شما آقای رئیس. خانم رجوی، وقتی شنیدم اسدالله اسدی را در ازای دریافت یک امدادگر به ایران بازگردانده‌اند، بسیار عصبانی و سرخورده شدم. یک دادگاه مستقل، دادگاه بلژیک، یک تروریست را به ۲۰سال زندان محکوم کرد و دولت بلژیک با سرکشی علیه حاکمیت قانون و استقلال قوه قضاییه تصمیم گرفت که او را به ایران بازگرداند.

می‌توانم دروغ‌ها و خیانت‌های بسیار طولانی به رهبری آخوندها را فهرست کنم و این فهرست در گزارش من، گزارش «عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷ در ایران» دربارهٔ کشتار زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ مستند است. به نظر می‌رسد که نهادهای اروپایی، متأسفانه حافظهٔ کوتاهی دارند، حافظهٔ نهادی کوتاه به این معنا که هنوز به آنچه رژیم ایران می‌گوید اعتقاد دارند. زمان آن فرا رسیده است که این نوع نگرش‌ها را متوقف کنیم. وقت آن است که در منزوی کردن رژیم قاطع و محکم باشیم تا زمانی که شورای ملی مقاومت برای حکومت به‌جای این جنایتکاران به تهران باز گردد. جنایتکارانی که به‌جامعه جهانی ثابت کرده‌اند که لایق حکومت بر مردم ایران نیستند.

خانم رجوی متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a738647b-0f64-4078-88af-d67eb0f399d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات