728 x 90

اعتصاب خشك گروگانها,گروگانها,

به‌رغم حکم قاضی، گروگانهای مجاهدین آزاد نشدند

-

کمپانی مطبوعاتی مککلاچی
کمپانی مطبوعاتی مککلاچی
کمپانی مطبوعاتی مک‌کلاچی نوشت: مقامات امنیتی عراق 36نفر از اعضای یک گروه ناراضی ایرانی را با ضرب و شتم و زور به یک زندان جنوبی [بغداد] منتقل کردند. به گفته رهبران گروه و قاضی مربوطه در روز دوشنبه، اینکار به‌رغم احکام قاضی عراق مبنی‌بر آزادی آنها صورت گرفته است.
گروههای بین‌المللی حقوق‌بشر از حکومت عراق خواهان مداخله برای حفاظت از کمپ مجاهدین خلق مستقر در عراق شده‌اند. دولت عراق که روابط نزدیکی با تهران دارد در عوض به نیروهای امنیتی اجازه داد تا این کمپ را محاصره کنند و به آن در ماه ژوییه حمله کنند که طی اینکار 11نفر از اعضای مجاهدین کشته و 36نفر هم بازداشت شدند. اعضای سازمان مجاهدین در عراق و در خارج در 70 مین روز اعتصاب غذای خود هستند تا توجهات را به این مسأله جلب نمایند.
بنا‌به گفته شورای ملی مقاومت ایران ائتلافی از گروههای مخالف رژیم ایران، این بازداشتیها روز یکشنبه به‌طور شبانه از بغداد به یک زندان موقف در جنوب استان مثنی منتقل شدند رهبران مجاهدین نگرانند که آنها ممکن است تحت تعقیب و سوء رفتار قرارگیرند.
به گفته عبدالستار البیرقدار سخنگوی قضاییه عراق، قاضی متخصص حکم به آزادی آنها داده است و مقامات اجرایی باید این حکم را اجرا می‌کرده‌اند. آنها گفتند ما از اینکه بعد از این چه چیزی برای آنها پیش آمده خبری نداریم. این سخنگو گفت در این نقطه، مسئولیت اداری ما تمام می‌شود اما از جنبه انسانی ما نگران هستیم.
مقامات ارشد عراق که با تهران روابط نزدیکی دارند درصدد هستند این گروه را به ایران دیپورت کنند که در آن‌جا اعضای آن ممکن است با زندان مواجه شوند.
غضنفر جاسم محمد یک قاضی شهر خالص شهر اصلی نزدیک کمپ اشرف گفت او سه‌بار حکم به آزادی بازداشتیهای ایرانی داده است اما هر بار، مقامات امنیتی، از آزاد کردن زندانیان، سرپیچی کرده‌اند. وی روز دوشنبه گفت حضور آنها در خاک عراق قانونی بوده و مشروع می‌باشد. قاضی شهر خالص افزود هیچ سندی به من داده نشده که حاکی از این باشد که آنها هیچ قانونی را در عراق نقض کرده باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/146e6c52-7814-4f55-8a4e-152452548896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات