728 x 90

اعتصاب خشك گروگانها,گروگانها,

سلیمان یوسف احمد حقوقدان عراقی، خواهان آزادی36 گروگان مجاهد شد

-

تلویزیون ملی ایران
تلویزیون ملی ایران
سلیمان یوسف احمد از حقوقدانان استان صلاح‌الدین عراق در مصاحبه با تلویزیون ملی ایران از دولت عراق و سازمانها و مجامع بین‌المللی خواستار آزادی 36 گروگان مجاهد گردید.
سلیمان یوسف احمد چنین گفت:
این‌جانب سلیمان یوسف احمد حقوقدان از استان صلاح‌الدین به‌دنبال شنیدن اخبار شبکه‌های تلویزیونی از وضعیت مجاهدین خلق مطلع شدم. آنها که مدت زیادی است در شهر اشرف در استان دیالی ساکن می‌باشند تحت فشار شدید از طرف برخی دستگاههای اجرائی دولت عراق قرار گرفته‌اند. ما فرزندان مردم عراق خواستار رفتاری منطبق با ارزشهای اجتماعی قانونی و اخلاقی با ساکنان اشرف هستیم. ما مطلع شدیم که نیروهای ارگانهای اجرایی به ساکنان اشرف حمله ور شدند و تعدادی از آنها را دستگیر کرده و در مرکز پلیس خالص بازداشت نمودند.
بر اساس اطلاعاتی که ما داریم قاضی مربوطه حکم به آزادی آنها داده است اما پلیس و ارگانهای اجرائی مانع از آزادی آنها شده‌اند. ما به صفت کشور عراق که از سال 1920 کشور قانون است همواره قانون را اجرا کرده‌ایم و به آن احترام گذاشته‌ایم بنابر این می‌گوییم این افراد حقوقشان تضمین شده است.
من از دولت مرکزی و همه طرف حسابها و همه مسؤلین و هر وجدان بیداری خواهان آزادی دستگیرشدگان و برگرداندنشان به شهر اشرف هستم. چرا که آنها مهمان ما هستند و به‌لحاظ حقوقی، قانونی و همسایگی که یک همسایه مسلمان هستند برگردن ما حق دارند. من هم‌چنین از سازمانهای بین‌المللی و جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و هر کسی که در این زمینه دست‌اندرکار است می‌خواهم برای نجات آنها مداخله کند چرا که آنها بر ما حق دارند.
من از حکومت مرکزی و همه سازمانهای بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواهان دخالت دراین موضوع برای حل ریشه‌ای این مشکل هستم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/613b46df-c8fa-4789-98a9-d39a4109c4df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات