728 x 90

اتمي رژيم ,

سوزان رایس: ما رژیم ایران را میان تحریمهای سخت و دست کشیدن از تسلیح اتمی، مخیر کرده‌ایم

-

سوزان رایس
سوزان رایس
سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت یا رژیم ایران باید از برنامه اتمی‌اش به‌طور کامل دست بکشد یا با فشارها و تحریمهای جدیدی روبه‌رو شود.
وی افزود: گفتگوها تا بی‌نهایت ادامه نخواهد داشت و یک مدت زمان مشخصی دارد. این یک روند بسیار جدی و حساسی است. ما شش کشور بزرگ شامل روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس در یک خط با هم متحد هستیم و به رژیم ایران گزینه بسیار روشنی را پیشنهاد کرده‌ایم. رژیم ایران را در این انتخاب مخیر کرده‌ایم که یا ایران باید از برنامه سلاح هسته‌ای خود به‌طور کامل دست بکشد یا اینکه با فشار و محدودیتهای جدیدی روبه‌رو شود.
این موضعی است که هر شش کشور بر سر آن توافق و وحدت دارند. مجموعه‌ای از تحریمها وجود دارد که ممکن است علیه ایران به‌کار گرفته شوند. تحریمهای جمعی در کادر شورای امنیت وجود دارد، کما اینکه ممکن است تحریمهایی نیز خارج از کادر شورای امنیت توسط متحدین ما در اروپا وجود داشته باشد، هم‌چنین ممکن است تحریمهایی از سوی آمریکا وجود داشته باشد.

هدف نهایی ما وجود ایرانی بدون سلاح هسته‌ای و در صلح با جامعه جهانی است که خطری برای همسایگان خود نداشته باشد و از تروریزم حمایت نکند و با مردم خود به احترام رفتار کند و به آنها اجازه شرکت در روند دموکراتیک را بدهد و این ایرانی است که امید داریم، ببینیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6d2f1ee-2be5-497c-8710-82713b757454"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات