728 x 90

اعتصاب غذا در سراسر جهان,حمله به اشرف,

مصاحبه تلویزیون برلین با دو تن از فرزندان مجاهدان اشرف، پیرامون وخامت اوضاع در اشرف

-

حمله جنایتکارانه به اشرف مورد انزجار جهانی است
حمله جنایتکارانه به اشرف مورد انزجار جهانی است
روز جمعه 20شهریور تلویزیون برلین مصاحبه‌یی با دو تن از فرزندان اشرفیان انجام داد.  تلویزیون برلین گفت: بیش از 30روز است که ایرانیان تبعیدی از سراسر آلمان در جلو وزارت خارجه آلمان در برلین گرسنگی می‌کشند. آنها علیه تهدید اخراج حدود 3500نفر از ساکنان کمپ اشرف واقع در عراق به رژیم ایران اعتراض می‌کنند.
دو نفر از این اعتراض کنندگان. زهرا مومبینی و آذر طاهری. که در اشرف خانواده دارند، امروز نزد من هستند هر دو خوش آمدید، لطفا یکبار وقایعی را که اتفاق افتاده است برای بینندگانمان تصویر کنید.
دراین مصاحبه. زهرا مومبینی گفت: در سال 2003 بود که آمریکا وارد عراق شد و ساکنان اشرف را خلع سلاح کرد و در مقابل تضمین امنیت به آنها داد در حالیکه حالا عکس آن صورت گرفته است. از این‌رو از سازمان ملل و آمریکا می‌خواهیم که امنیت اشرف را تصمین کنند. زیرا نمی‌دانیم که چه اتفاقاتی می‌تواند بیافتد وقایعی که در 28 ژوئیه پیش آمد، شوکه کننده بود.
زهرا مومبینی در پاسخ به سؤال تلویزیون برلین در مورد علت اعتصاب غذا گفت:
پدر من و تمام خانواده زهرا در اشرف هستند، بستگان و خانواده بسیاری از اعتصاب غذا کنندگان در اشرف می‌باشند. اینها اعتصاب غذا را به‌عنوان تنها و آخرین امکان برای جلب توجهات می‌بینند تا جلو تهدید در اشرف را بگیرند. بچه‌ها و خانواده آنها در آن‌جا هستند و نمی‌دانیم که چه کار دیگری می‌شود کرد.
زهرا مومبینی گفت: آخرین باری که با والدینم در ارتباط بودم ماه مارس بود. آنموقع صحبت شد که اوضاع ناجورتر می‌شود ولی دقیقا نمی‌دانستم و خیلی آشفته بودم و نمی‌دانستم که اینها توسط آمریکاییها حفاظت خواهند شد یانه
مجری تلویزیون برلین گفت: اما این طور نشد و اوضاع بدتر شد و کمپ مورد تهاجم واقع شد.
زهرا مومبینی گفت: بله می‌تواند بدتر هم بشود. 11نفر کشته شدند که دو نفر از آنها از دوستانمان بودند یکی 26ساله و دیگری 27ساله و چه کسی می‌داند که دفعه بعد چه می‌شود و آیا برای برادر یا پدر و مادرم همین اتفاق میافتد؟ از این‌رو ما الان می‌خواهیم که اروپا یک کاری بکند
مجری تلویزیون برلین با اشاره به حمایت برخی سیاستمداران آلمانی از جمله اتوبرنهارت از خانواده‌های اشرفیان گفت: چه افراد دیگری از سیاستمداران را می‌خواهید فعال کنید، مثلاًً اتو برنهارت از فراکسیون دموکرات مسیحی سوسیال مسیحی که از شما حمایت کرده است، چه کمکی این سیاستمداران می‌توانند بکنند و فعالیت وی برای شما چه چیزی بهمراه آورده است؟
آذر طاهری گفت: این خیلی مهم است که سیاستمداران صدای ما را در دنیا بگوشها برسانند مثلاًً به سمع خانم مرکل، این برایمان خیلی مهم است. او [اتوبرنهارت] پس از برگشت از مسافرت وقتی که خبردار شد مستقیما نزد ما آمد، ما انتظار داریم که همه برلینیها در جلوی وزارت خارجه به ما سر بزنند و ببینند که اوضاع از چه قرار است.
در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون مبنی بر این که این اعتصاب چقدر ادامه خواهد یافت، زهرا مومبینی گفت: یقینا ادامه خواهد یافت تا زمانی که ساکنان اشرف امنیت لازم را داشته باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f0a6b0c-c90d-4b51-8a20-781d854091d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات