کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک که متشکل از شخصیتهای سیاسی فرانسوی، وزرای سابق، پارلمانترها، حقوقدانان و مدافعان حقوقبشر است، در نامهیی به رئیسجمهور آمریکا، ورود ناگهانی پلیس عراق به اشرف را یک تصمیم سرکوبگرانه بهدنبال فراخوانهای جدید رهبران رژیم ایران برای «بهکار بستن توافق دو جانبه» به منظور تعطیل کمپ اشرف دانست و از اوباما خواست تا به مقامهای عراقی تعهدهای آنها را در مورد احترام به حقوق قانونی ساکنان اشرف یادآوری کند.
کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک مینویسد:
آنچه که رخ داده، بهطور مشخص نقض تعهدهای دولت عراق به آمریکا مبنی بر محترم شمردن حقوق ساکنان اشرف میباشد و میتواند زمینه را برای یک فاجعه انسانی، که دولت تهران برای آن برنامهریزی کرده، فراهم کند.
در 24آوریل گذشته، پارلمان اروپا با تصویب قطعنامهیی در مورد «وضعیت انسانی ساکنان اشرف»، از نخستوزیر عراق مصرانه خواست که تضمین نماید مقامهای کشورش به هیچگونه عملی که نتیجه آن نقض حقوقبشر ساکنان اشرف باشد، مبادرت نکنند و از مقامهای عراقی خواست که از جان ساکنان اشرف و نیز سلامت جسمی و روانی آنان حفاظت نموده و در چارچوب کنوانسیونهای ژنو با آنها رفتار نماید».
در نامه کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک که با امضای آلن ویوین، وزیرپیشین مشاور درامورخارجه و فرانسوا کلکومبه، قاضی ونماینده سابق مجلس ملی فرانسه، ارسال شده است، خطاب به اوباما گفته شده، از نظر این کمیته، در صورتیکه دولت عراق قطعنامه پارلمان اروپا را بهکار نبندد و به نقض حقوق ساکنان اشرف ادامه دهد، تنها راه اینست که از طریق ملل متحد تضمینهای بینالمللی برای حفاظت اشرف توسط نیروهای آمریکا یا یک نیروی تحت امر سازمان ملل متحد بهدست آید.
تهاجم پليس عراق به اشرف
ورود ناگهانی پلیس عراق به اشرف، یک تصمیم سرکوبگرانه است
-
- سیاسی
- 1388/03/10
کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک
<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee1ce7d7-c71d-4d5b-b478-7405d42f9e98"></iframe>