728 x 90

-

دیوید میلیبند: باید تروریسم را با دفاع و ارتقای حکومت قانون پاسخ دهیم

-

دیوید میلیبند
دیوید میلیبند
دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلستان گفت: ما باید تروریسم را با دفاع و ارتقای حکومت قانون پاسخ بدهیم و نه اینکه آن را کمرنگ کنیم چرا که حکومت قانون سنگ‌بنای جامعه دموکراتیک است. ما بایستی برای دفاع از حقوق‌بشر و آزادیهای مدنی بپاخیزیم.
وی در مقاله‌یی در روزنامه گاردین چاپ انگلستان با عنوان ”جنگ علیه ترور اشتباه بوده است ”نوشت: هفت سال بعد از 11سپتامبر اکنون روشن است که ما نیاز داریم نگاهی بنیادین به تلاشهایمان برای جلوگیری از افراط‌گرایی و عواقب وحشتناک آن یعنی خشونتهای تروریستی بیاندازیم… چنین ایده‌یی تحت عنوان جنگ علیه ترور گمراه کننده و خطا بوده است.
وزیر خارجه انگلیس افزود: هرقدر بیشتر ما گروههای تروریستی را با همدیگر یک‌کاسه کنیم و خطوط نبرد را به‌صورتی ساده‌گرایانه و مبارزه‌یی دو مجهولی بین میانه‌روها و افراط‌گراها یا بین خیرو شر ببینیم به همین میزان هم بیشتر در دستگاه کسانی عمل کرده‌ایم‌ که در صددند گروههایی را که وجه مشترک ناچیزی با هم دارند متحد کنند.
جنگ علیه ترور البته نشان داده است که پاسخ اولیه‌ درست، پاسخ نظامی بوده است. اما همان‌طور که ژنرال پترائوس به من و سایرین در عراق گفت، نیروی ائتلاف نمی‌تواند تنها با اقدام نظامی راه خروجی از مسائل شورشگری و منازعات داخلی بیابد.
دیوید میلیبند گفت: ترویستها وقتی در یابند که کشورها ترسو هستند یا با رفتاری تلافی‌جویانه عمل می‌کنند‌ ، بیشتر بذر تفرقه و خصومت می‌پاشند. بهترین پاسخ این است که نباید ترسید و نباید تسلیم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32b376b5-382b-46df-b241-9cadb59297bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات