728 x 90

-

واشینگتن تایمز: 70هزار ایرانی حمایت خود را از برنامه خانم مریم رجوی اعلام می‌کنند

-

عکس ویژه
عکس ویژه
واشینگتن تایمز: 70هزار ایرانی حمایت خود را از برنامه خانم مریم رجوی اعلام می‌کنند


 

۝


روزنامه واشینگتن تایمز، در یک صفحه کامل خود ده ماده اعلام شده توسط رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای ایران آزاد فردا را همراه با تصویری از گردهمایی 70هزارنفره ایرانیان در تابستان گذشته در پاریس منتشرکرد.


واشینگتن تایمز این مطلب را در شماره ویژه روز چهارشنبه، 25 دی ماه 87 که به معرفی اعضای یک صد و یازدهمین دوره مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اختصاص دارد. منتشر کرده ومی‌نویسد:


شورای ملی مقاومت ایران، یک ائتلاف گسترده از سازمانها، گروهها و شخصیتهای دموکراتیک ایرانی است که در سال 1981 در تهران تأسیس شده و هدف آن استقرار یک دولت دموکراتیک و ائتلافی بر اساس جدایی دین از دولت است.


واشینگتن تایمز که ازسوی انجمن دانشگاهیان ایرانی در بریتانیا این برنامه ده ماده‌یی را منتشرکرده، درتوضیح گردهمایی بزرگ پاریس می‌نویسد:


پاریس، 28ژوئن، 70هزار ایرانی حمایت خود را از برنامه خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام می‌کنند:


آرای مردم تنها ملاک سنجش است و بر همین اساس ما خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم.


ما خواهان یک نظام کثرت گرا، آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. در ایران فردا کلیه آزادیهای فردی محترم شمرده می‌شود و عقیده و بیان و مطبوعات کاملاًًًًًًًًًً آزاد و هرگونه سانسور و تفتیش عقاید ممنوع است.


در ایران آزاد فردا از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.


مقاومت ایران جدایی دین و دولت را برقرار خواهد کرد و هرگونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود


ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی معتقدیم. هر گونه تبعیض علیه زنان ملغی خواهد شد و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش برخوردار خواهند بود.


ما خواهان ایجاد. یک نظام قضایی مدرن مبتنی بر احترام به اصل برائت، اصل حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات هستیم. مجازاتهای بیرحمانه و تحقیرآمیز در ایران اینده هیچ جایی نخواهد داشت.


ما به «بیانیه جهانی حقوق‌بشر» و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌المللی، از جمله، «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «کنوانسیون علیه شکنجه و «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» متعهدیم.


درایران فردا مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد برسمیت شناخته می‌شود.


سیاست خارجی ایران فردا بر همزیستی مسالمت آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد و برقراری ارتباط باهمه کشورها مبتنی خواهد بود.


ما خواستار آنیم که ایران آزاد فردا یک ایران غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی باشد .

 


										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0206b5a-4a0d-42b0-803b-60b332bbab54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات