728 x 90

رئیس جمهور برگزیده مقاومت: تبرئه دوتن از مجاهدین، پیروزی عدالت، انسانیت و مقاومت است

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

بعد از ظهر امروز، دادگاه پاریس طی حکمی دو تن از مجاهدین را تبرئه و اعلام کرد: آنها هیچ جرمی مرتکب نشده اند .
دادگاه، که دوتن از مجاهدین را به اتهام کمک به خودسوزیهای اعتراضی علیه حمله کودتا گونه 17ژوئن به مقرشورای ملی مقاومت محاکمه می کرد، بعد از35روزشور و بررسی با صدور حکم خود اعلام کرد: این افراد از همه اتهامات منتسبه تبرئه شده اند.
رأی دادگاه پاریس ساعت سه بعد ازظهر روز چهارشنبه 30آبان درجلسه رسمی دادگاه در کاخ دادگستری فرانسه و باحضور هموطنان و حامیان فرانسوی مقاومت ایران تشکیل شده بود، توسط قضات اعلام گردید.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران بعد ازصدور حکم دادگاه گفت: تبرئه دوتن از مجاهدین ، پیروزی عدالت ، انسانیت و مقاومت است. پرونده 17ژوئن هیچ پایه و مبنایی ندارد و می بایست بسته شود.
خانم رجوی گفت: حکم دادگاه پاریس اتهام ها ودعاوی رژیم آخوندی ولابی آن را به ویژه در مورد خودجوش نبودن اعتراضات وخودسوزیهای ژوئن2003 و درمورد متهم کردن مقاومت مشروع یک ملت به سکت و تروریسم، باطل می کند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت تأکید کرد: پس از این حکم هیچ پایه و مبنایی برای پرونده 17ژوئن باقی نمی ماند و هم‌چنان که هانری لوکلرک و 9حقوقدان ووکیل برجسته فرانسوی اعلام کردند: یک تصمیم قضایی درمورد خاتمه دادن به پرونده 17ژوئن به وضوح اجتناب ناپذیر است
همزمان، باصدور حکم تبرئه دوتن از مجاهدین ازسوی دادگاه پاریس، خبرگزاریها ازجمله خبرگزاری ورویترروز چهارشنبه 30آبان خبردادندکه ژاک شیراک به دنبال احضار به نزد قاضی تحقیق، مورد پیگردقضایی قرارگرفت و یک فرد تحت نظر اعلام شد.

متن اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران که بعد از اعلام رأی دادگاه صادر و دراختیارخبرنگاران و رسانه های عمومی قرارگرفت بدین قرار است:
خانم مریم رجوی ر‌ئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تبرئه دوتن از مجاهدین توسط دادگاه جنحه پاریس را پیروزی عدالت، انسانیت و مقاومت توصیف کرد و گفت : حکم امروز دادگاه یک نقطه پایان رسمی و قانونی بر برچسب های مطلوب فاشیسم مذهبی حاکم برایران علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت مشروع مردم ایران می گذارد.
وی افزود این حکم بخصوص اتهام ها ودعاوی رژیم آخوندی ولابی آن علیه اپوزیسیون خودش را درسه زمینه باطل می‌کند: خودجوش نبودن اعتراضات و وخودسوزیهای ژوئن2003، متهم کردن مقاومت مشروع یک ملت به سکت و زدن برچسب تروریسم به آن.
خانم رجوی افزود: پس از این حکم هیچ پایه و مبنایی برای پرونده 17ژوئن باقی نمی ماند و هم‌چنان که هانری لوکلرک و 9حقوقدان ووکیل برجسته فرانسوی اعلام کردند: درفقدان هرگونه اتهام واقعی یک تصمیم قضایی درمورد خاتمه دادن به پرونده 17ژوئن که الان دیگر به یک آزار و اذیت واقعی تبدیل شده است، به وضوح اجتناب ناپذیر است. شایستگی و اعتبار دستگاه قضایی فرانسه به آن بستگی دارد .
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


همزمان، باصدور حکم تبرئه دوتن از مجاهدین ازسوی دادگاه پاریس، خبرگزاری فرانسه ورویترخبردادندکه ژاک شیراک به دنبال احضار به نزد قاضی تحقیق، مورد پیگرقضایی قرارگرفت و یک فرد تحت نظر اعلام شد.
ازاین پیشتر دومینیک دو ویلپن نخست وزیر شیراک نیز تحت پیگرد قرارگرفته و با ژاک شیراک ممنوع الملاقات شده است.
شایان ذکراست که دومینیک دوویلپن قبل ازحمله 17ژوئن درسفری به تهران با مقامات دیکتاتوری آخوندی وارد بند وبست شده و مقدمات حمله 17ژوئن به دفترشورای ملی مقاومت در پاریس وخانه های پناهندگان ایرانی واعضای مقاومت را فراهم کرده بود.
درحال حاضر هم شیراک و هم دوویلپن تحت پیگرد قضایی قراردارند و بایکدیگر ممنوع الملاقات هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8886a52-1374-4589-acf7-aab538ff47ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات