728 x 90

تاکید وزارت امور‌خارجه فرانسه بر ضرورت توقف غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم آخوندی

وزارت امور خارجه فرانسه بر ضرورت توقف غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم ایران تأکید کرد و اعلام نمود که هم‌اکنون تحریم‌های جدیدی علیه این رژیم, تحت بررسی هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری روزانه خود, در پاسخ به سئوالی درباره نامه متکی به برنارد کوشنر, گفت: «شما نسبت به موضع ما در قبال پرونده هسته‌یی رژیم ایران مطلع هستید: این رژیم التزامات بین‌المللی دارد و ما بر این باوریم که امروز آنها را برآورده نمی‌سازد. (رژیم ایران) باید تمامی فعالیت‌های حساسِ مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را به‌حالت تعلیق درآورد». وی با یادآوری اجلاس کشورهای پنج به‌علاوه یک در نیویورک در 28 سپتامبر گذشته, افزود: «هدف ما این است که رژیم ایران فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و برای این کار, ما راه‌کار دیپلوماتیک را ترجیح می‌دهیم. ». سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سئوالی درباره ادعاهای اخیر البرادعی که در مصاحبه با روزنامه لوموند گفته بود, رژیم ایران یک تهدید بلافصل محسوب نمی‌شود, تأکید کرد: «ما برای اقدام, منتظر گزارش البرادعی هستیم که قرار است در هفته‌های آینده ارائه شود. به‌رغم تمامی احترامی که من برای مطبوعات قائلم, ولی ما انتظار نداریم که وی از طریق مطبوعات موضع‌گیری کند. هنگامی که ما گزارش (البرادعی) را دریافت کرده و بخوانیم, به‌همراه متحدانمان واکنش نشان خواهیم داد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e557224-3361-4d92-ac2a-43a9b901b3c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات