728 x 90

روزنامه اخبار الخلیج (بحرین) مهدی ابریشمچی گفت مشارکت گسترده جوانان و زنان قهرمان ویژگی قیام ایران بود

مهدي ابريشمچي
مهدي ابريشمچي
روزنامه اخبار الخلیج چاپ بحرین روز شنبه هفتم بهمن نوشت:‌
مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت ایران در اظهارات مطبوعاتی گفت:‌
این قیام در وهله اول رژیم و بسیاری از تحلیل گران و ناظران خارجی را شگفت‌زده کرد. در حالیکه مقاومت ایران بارها و بارها در طول سال گذشته تکرار کرده بود که فضای ایران آماده بسیاری تحولات قابل‌توجه و آماده قیام است. کما این‌که مقاومت ایران در بیانه‌های خود که هرازگاهی صادر می‌کرد و همچنین در سخنرانیهای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران – و در اجتماع سالانه اخیر خود در ویلپنت پاریس به‌طور مشخص- با صراحت تمام گفته بود که شرایط برای به زیر کشیدن این رژیم آماده و سرنگونی آن در دسترس است.

ابریشمچی خاطرنشان کرد و گفت:‌
خانم مریم رجوی در اظهارات خود اشاره کرده بود که به‌رغم خشم و غضب مردم و کارگران که این رژیم آنها را از نان بخور و نمیری محروم کرده، ولی این قیام اهدافی دارد که به‌طور مشخص حامل پیام سیاسی واضحی است. و بدون شک مردم عزم جزم دارند که این رژیم را سرنگون نمایند. آنها به مراکز سرکوب رژیم و از جمله به بیش از 60دفتر ائمه جمعه یعنی نمایندگان خامنه‌ای و محورهای اصلی سرکوب و شبکه‌های جاسوسی و محلهای غارت در تمام شهرها حمله کردند که به‌وضوح نشان می‌دهد مردم به خوبی می‌دانند که این اماکن مراکز سرکوب و ستم هستند و آنها همه جلادند. ضمن این‌که هیچ موردی از حمله به اموال عمومی و بازارهای مرکزی وجود نداشت.

مهدی ابریشمچی به وجه بارز قیام مردم ایران اشاره نمود و گفت:‌
دلیل اول شعله‌ور شدن آتش قیام، میزان نارضایتی مردم از ظلم و ستم این رژیم است که در بسیاری از کارخانه‌ها و مدارس و بیمارستانها توسط کارگران و پرستاران و معلمان تحصن و تظاهرات و تجمع صورت گرفته است.

کما این‌که شرکت گسترده و بی‌سابقه و بی‌نظیر جوانان در مقابله با قوای سرکوبگر رژیم و دفاع از خود بعلاوه‌ نقش تعیین‌کننده زنان وجه بارز دیگری از این قیام است. زنانی که از رهبران خود در صفوف مقاومت ایران الهام می‌گیرند. همانهایی که بسیاری بر نقش پیشتازانه آنها در رهبری و مقابله با شدائد و گشودن بن‌بستها تأکید دارند. زنانی که در مقابل مزدوران ایستادند و شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند....
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71a4e85c-ebfe-4842-b246-1983ec78ad9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات