728 x 90

آوارگی یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر در سوریه در سال گذشته

آوارگان  سوری
آوارگان سوری
دیده بان حقوق‌بشر در سوریه روز پنجشنبه ۵بهمن ۹۶ در گزارشی اعلام کرد که ”بر اثر خشونتها و درگیریها که در سوریه طی سال گذشته صورت گرفته است، حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار سوری آواره شده‌اند“.

بر اساس این گزارش در حملات رژیم اسد و روسیه به مناطق مسکونی در حومه جنوبی استانهای حما و ادلب طی سال گذشته حدود ۳۰۰هزار غیرنظامی مجبور به فرار به حومه شمالی منطقه شدند.

علاوه بر آوارگی صدها هزار سوری در خلال حملات مذکور طی سال گذشته، هم‌چنین ۱۰هزار و ۲۰۴غیرنظامی دیگر نیز کشته شدند. در حملات رژیم اسد و اعمال شکنجه توسط نیروهای این رژیم علیه غیرنظامیان در سال گذشته، ۴هزار و ۱۴۸نفر از جمله ۷۵۴کودک و نوجوان و ۵۹۱زن کشته شدند.

این گزارش با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از ۲۱۵هزار نفر دستگیر شده‌اند اضافه می‌کند ”دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اسامی ۱۱۷هزار نفر از بازداشت‌شدگان را در اختیار دارد. با این حال بر اساس گزارشها، بیش از ۲۱۵هزار نفر بازداشت شده‌اند. هم‌چنین در سال ۲۰۱۷، ۲۳۲نفر زیر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر با تأکید بر این‌که گزارش ما بر اساس مستندات و تحقیقات و تصاویر است اعلام کرد ”رژیم اسد ۱۷حمله شیمیایی انجام داده است و در حملات خود از بمبهای خوشه‌یی و تسلیحات آتش‌زا نیز استفاده کرده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b6987ca-9b97-43a1-a627-93302994d295"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات