728 x 90

تصویب لایحه الحاق رژیم آخوندی به کنوانسیون پالرمو

لایحه الحاق رژیم آخوندی
لایحه الحاق رژیم آخوندی
در حالی که بحران درونی حاکمیت آخوندی در زیر ضرب قیام سراسری وارد مرحله جدیدی شده است، مجلس رژیم آخوندی در میان مجادلات و آشفتگی بسیار، لایحه الحاق رژیم به کنوانسیون ملل‌متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، به نام کنوانسیون پالرمو را با 132رأی موافق تصویب کرد.

مجادلات مجلس رژیم بر سر این لایحه، به‌ویژه ناشی از آن بود که که بر اساس کنوانسیون پالرمو، گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله باید مورد تحریم قرار گیرند.

درهمین رابطه حاجی دلیگانی از باند خامنه‌ای در جلسه مجلس آخوندی گفت: همانند خیانتی که در برجام صورت گرفت درباره این لایحه نیز خیانت شد. در آینده خواهید دید که تصویب این لایحه خیانت است.

وی افزود: آمریکا اخیراً به حزب‌الله اتهام وارد کرد که مواد مخدر قاچاق می‌کند که این موضوع در راستای معاهده کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی است که ما قصد داریم به این معاهده بپیوندیم.

حاجی دلیگانی هم‌چنین با اشاره به نامه ابراز پشیمانی اعضای دولت روحانی از امضای قرارداد پیوستن به اف.ای.تی.اف گفت:
حاجی دلیگانی: بله خب دارم عرض می‌کنم. ببین اینی که آقای ظریف، آقای سیف، آقای طیب نیا ۱۲/۴/۹۵نامه نوشتند و اظهار تقریباً پشیمانی کردند از امضا و تعهدی که دادند در ۸/۳/۹۵این خودش نشون میده که کار اشتباهی بوده. خود آقایون هم به هر حال اعتراف کردند. این چه کاریه که حالا ما بیاییم این رو تصویب کنیم. این مغایر اصل 152هست و خواهشم این است که جنابعالی این رو تأمل و دقت بیشتری بفرمایید.

علی لاریجانی: دو تا مسأله رو از هم جدا کنید. یکی بحث اف.ای.تی.اف هست.

حاجی دلیگانی: میدونم این پالرمو رو عرض می‌کنم.
علی لاریجانی: گوش بدین شما. اون چیزی را که شما می‌گید آقایون نامه نوشتند مربوط به اف.ای.تی.اف بوده. ربطی به این نداره.

پاسدار علی لاریجانی نیز در پاسخ گفت: در حال حاضر آمریکا حزب‌الله و حماس را تروریست معرفی می‌کند که ما این موضوع را قبول نداریم.

یک رسانه باند خامنه‌ای این اظهارنظر پاسدار لاریجانی را زیر سؤال برد و نوشت: آیا از نظر حقوقی می‌توان به یک کنواسیون پیوست و برخی از بندهای آن را به‌رسمیت نشناخت؟ این در حالیست که سابقه مواجهه این سالها نشان داده است که این کنوانسیون ها ولو داوطلبانه خود مسبب فشارهای بسیاری بر (نظام) گردیده‌اند.

(رجانیوز 4بهمن 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3284155c-f0da-46a3-98eb-284f3bb28789"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات