728 x 90

انعکاس خبرگزاریهای بین‌المللی از سخنرانی مریم رجوی در مجمع پارلمانی شورای اروپا – استراسبورگ

خبرگزاری آسوشیتدپرس: دعوت از مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در شورای اروپا، به‌دنبال قیام مردمی در ایران صورت گرفت که بنیادهای رژیم (حاکم) را لرزاند... (مریم) رجوی برای چند گروه سیاسی در شورای اروپا از جمله بزرگ‌ترین گروه آن حزب مردمی اروپا سخنرانی کرد. وی به شورای اروپا و کشورهای عضو آن فراخوان داد تا اقدامات مؤثر و تصمیمات الزام‌آوری را اتخاذ کنند تا دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران به آزادی زندانیان دستگیر شده در قیام، آزادی بیان و اجتماعات و لغو سرکوب و حجاب اجباری زنان، وادار شود.

خبرگزاری رویتر: تظاهرکنندگان که تصاویر مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را در دست دارند در یک تظاهراتی علیه وضعیت سرکوب در ایران در مقابل شورای اروپا در استراسبورگ شرکت کردند.

تلویزیون العربیه ۲۴ژانویه ۲۰۱۸: مریم رجوی از شورای اروپا خواست که اقدامات مؤثر و تصمیم‌گیریهای الزام‌آوری اتخاذ کند تا رژیم ایران را وادار سازد که تظاهرکنندگان بازداشت‌شده را آزاد کند.
وی به دعوت سه گروه سیاسی شورای اروپا در استراسبورگ به اینجا آمده بود؛ شامل حزب مردم اروپا، ائتلاف لیبرال‌دموکراتها و (اتحاد) چپ اروپا که از او دعوت کرده بودند در نشست‌های رسمی‌شان شرکت کند.

مریم رجوی گفت: من امروز به خانهٴ حقوق‌بشر آمده‌ام تا صدای تظاهرکنندگانی باشم که دستگیر و شکنجه شده‌اند و از این شورا انتظار دارم که قتل تظاهرکنندگان در زندانها را محکوم کند و از همهٴ کشورهای اروپایی می‌خواهم، اقدامات قاطعی برای آزادی زندانیان اتخاذ کنند.
اعضای شورای اروپا در سخنرانی‌هایشان درباره تأخیر اروپا در حمایت از قیام صحبت کردند و قول دادند که از این قیام حمایت کنند و خواستار آزادی بیان و آزادی زندانیان سیاسی در ایران شدند.

پائولو کورسینی معاون کمیسیون روابط ویژه در پارلمان ایتالیا گفت: شورای اروپا باید در زمینه حقوق‌بشر و آزادی بیان کار کند و این نشست با اپوزیسیون ایران بسیاری از چیزها را روشن کرده است؛ ما برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش می‌کنیم.
آزادی زندانیان، محکوم‌کردن عملکردهای سرکوبگرانهٴ رژیم ایران و تشکیل کمیتهٴ حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره بازداشت‌شدگانی که زیر شکنجه به‌قتل رسیده‌اند، اصلی‌ترین خواسته‌های مقاومت ایران از شورای اروپا در استراسبورگ بود.
همزمان با این نشست، در مقابل شورای اروپا تظاهرکنندگان با شعارهایشان عملکردهای رژیم ولایت فقیه و حمایت این رژیم از شبه‌نظامیان در سوریه، عراق و یمن را محکوم کردند

تلویزیون اسکای نیوز: مریم رجوی خواستار اتخاذ اقدامات مؤثر برای وادار کردن رژیم ایران به آزادی بازداشت‌شدگان تظاهرات اخیر (در ایران) شد. وی طی دیدارش با رؤسای احزاب اروپایی در شورای اروپا بر نقش اروپا در متوقف‌کردن جنایات ضدبشری در ایران تأکید کرد و گفت:
من خواستار تشکیل یک کمیته تحقیقات بین‌المللی برای تحقیق درباره جان‌باختن، بازداشت و ناپدید شدن و قتل بازداشت‌شدگان هستم. وضعیت در ایران مثل یک بشکهٴ باروت است و اعتراضات در همهٴ مناطق کشور ادامه دارد؛ مردم ایران عزم جزم کرده‌اند که مبارزهٴشان را برای سرنگون‌کردن دیکتاتوری دینی و برقراری آزادی ادامه بدهند.

EFEافه خبرگزاری رسمی اسپانیا ۲۴ژانویه ۲۰۱۸:
(مریم) رجوی از اروپا خواست تا «سکوت» در قبال اعتراضات در ایران را پایان دهد... پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی، در پی تظاهرات‌های اخیر در ۱۴۲شهر ایران که منجر به مرگ چندین نفر و بازداشت بیش از ۸۰۰۰نفر شد، روز چهارشنبه اروپا را فراخواند تا «سیاست سکوت را پایان دهد».

(مریم) رجوی پس از برگزاری جلسات با شماری از رهبران مجمع پارلمانی شورای اروپا، گفت: «(رژیم) تهران باید درک کند که می‌بایست به‌خاطر (جنایاتش علیه تظاهرکنندگان) و شکنجه زندانیان تا حد مرگ، بهای سنگینی» بپردازد.

(مریم) رجوی از رهبران سیاسی فراکسیونهای احزاب مردم اروپا، لیبرال‌دموکرات و اتحاد چپ خواست «اقدامات مؤثر و الزام‌آوری را به‌کار بگیرند تا دیکتاتوری مذهبی در ایران را وادار به آزادی زندانیان بکنند».
وی هم‌چنین به «احترام به آزادی بیان و تجمع، پایان دادن به سرکوب و لغو حجاب اجباری» فراخوان داد.
وی گفت که «بسیاری در کشورهای غربی متوجه شده‌اند که رژیم آخوندها به پایان خط رسیده و هیچ چشم‌اندازی برای بقا ندارد».
طی مدت برگزاری جلسات با حضور مریم رجوی، مردم در بیرون مقر شورای اروپا در استراسبورگ، علیه رژیم (ایران) تظاهرات کردند.

EPA خبرگزاری تصویری اروپا: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در شورای اروپا در استراسبورگ (حضور یافت) او با چند گروه سیاسی مهم در شورای اروپا درباره وضعیت فعلی ایران بحث و گفتگو کرد. موضوع بحث سرنوشت ۸۰۰۰تن از معترضان بازداشت شده و کسانی است که بعد از تظاهرات بزرگ در ایران مفقود شده‌اند

روزنامه آلزاس فرانسه ۲۴ژانویه ۲۰۱۸: مریم رجوی در شورای اروپا مورد استقبال قرار گرفت. پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران روز چهارشنبه به شورای اروپا در استراسبورگ آمد تا در مجمع پارلمانی شورای اروپا (در اجلاس) فراکسیونهای احزاب مردم اروپا، اتحاد لیبرال‌دموکراتها و چپ متحد اروپایی شرکت کند.

مریم رجوی گفت که «از ابتدای تظاهرات که ۱۴۲شهر را در (ایران) در بر گرفت، ۸۰۰نفر دستگیر شدند. ۵۰نفر کشته شدند و بسیاری بعد از این‌که شکنجه و یا مفقود شدند به‌قتل رسیدند». وی از اروپا خواست، اقداماتی اتخاذ کند تا «مقامات (رژیم) ایران را وادار سازد که زندانیان را آزاد کنند».

مریم رجوی تأکید کرد: «۳۹سال تبعیض علیه زنان کافی است». «رژیم آخوندها باید بفهمد که نمی‌تواند بدون مجازات دست به دستگیری، شکنجه و اعدام تظاهرکنندگان بزند». وی کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل را فراخواند تا تحقیقاتی را در مورد دستگیر ‌شدگان و افراد شکنجه شده در دوران قیام بگشاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3120126-ac4f-497f-982b-4f25700af6ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات