728 x 90

بیانیه ۳۳تن از هنرمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان و حقوقدانان یونان، در حمایت از قیام مردم ایران

حمایت از قیام مردم ایران
حمایت از قیام مردم ایران
سی و سه تن از هنرمندان، موزیسینها، نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان سینما، استادان دانشگاه، وکلا، تحلیلگران، روزنامه‌نگاران و اقتصاددانانِ یونان با انتشار بیانیه‌یی، حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کردند و نوشتند:‌

زمان آن رسیده که در این لحظات بزرگ حمایت خود را از زنان و مردان شجاع ایرانی که بدون سلاح در مقابل نیروهای تا دندان مسلحِ رژیم در ایران ایستاده و با تنها سلاح خود که ارادةشان است فریاد می‌زنند آزادی و دموکراسی».

این بیانیه با اشاره به آتش گشودن سپاه پاسداران بر روی مردم و دستگیریهای گسترده برای مقابله با قیام مردم ایران، اضافه شده است «ما یونانیان می‌خواهیم به مردم ایران بگوییم که صدای شما و مبارزه شما برای آزادی و دموکراسی و تغییر بنیادین در ایران عمیقاً به گوش ما رسیده و ما را تکان می‌دهد. ما بدین ترتیب حمایت و همبستگی خود را اعلام کرده و تنها دعا و خواست ما این است که این قدمهای شجاعانهٴ شما با موفقیت به نتیجه برسد و به خواستهای خود در این مبارزه دست پیدا کنید تا این‌که با یکدیگر شاهد یک ایران آزاد، دموکراتیک و پیشرفته باشیم.

لیانا مالاندرنیوتی روزنامه‌نگار و فعال جنبش زنان در یونان و عضو جنبش زنان علیه بنیادگرایی و برای برابری طی پیامی در حمایت از قیام‌کنندگان به‌ویژه زنان ایرانی نوشت:‌ نیمی از قلب من در ایران و در کنار زنان شجاع ایرانی و دوستان من و خواهران من است که آنها را از نزدیک ملاقات کرده و می‌بینم که پیشگام دستیابی به حقوق اساسی زنان در سرتاسر آسیا شده‌اند.

امروز موج حمایت عظیمی از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی و برقراری حکومت مردمی، جهان را به لرزه در آورده است. لذا در این شرایط حداقل کاری که هر یک از ما می‌تواند برای حمایت انجام دهد سردادن صدای خود می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c70e1543-1d71-42ad-bdc6-62dc6c1ffc8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات