728 x 90

واکنش زبونانهٴ آخوند شیاد شیخ حسن روحانی به بیانیه سرفصلی رئیس‌جمهور آمریکا

آخوند شیاد شیخ حسن روحانی
آخوند شیاد شیخ حسن روحانی
آخوند روحانی در واکنش به بیانیه سرفصلی رئیس‌جمهور آمریکا که تأکید و تصریح کرد که برجام به این صورت به رهبران فاسد رژیم اصلی‌ترین حامی حکومت تروریسم سود می‌رساند، خودش را کاملاً به خرفتی زد و در سخنرانی روز یکشنبه خود به زبان معکوس از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا به مدت 120روز دیگر تعلیق تحریمها را تمدید کرده، ابراز شادمانی کرد و به دم تکان دادن پرداخت و گفت:
من خوشحالم که حاکمیت کاخ سفید در بهم ریختن تعهدات بین‌المللی در زیر پا گذاشتن وفای به عهد در ایستادگی در برابر مصوبه شورای سازمان ملل و توافق هفت کشور ناموفق بود این پیروزی برای بشریته... من بارها گفتم ما در برجام موفقیتهایی به‌دست آوردیم که هیچ وقت از بین نخواهد رفت هیچکس نمیتونه از بین ببره ما در برجام بدنیا گفتیم که معضل پیچیده منطقه‌یی و حتی بین‌المللی با میز مذاکره قابل حل و فصله این از بین نمیره تا تاریخ تاریخه تاریخه حالا کسی هم بیاد یک روزی نقض کنه همه عهدها را برجام را از بین ببره این پیروزی ما تا قیامت می‌مانه؛ ما ثابت کردیم که پای میز مذاکره گره کور بین‌المللی قابل باز شدنه و باز کردیم حصل ما حصل تمام شد این قابل از بین رفتن نیست دیگه از بین نمیره،

بعضی‌ها هنوز ابعاد مسأله برجام رو لمس نکردند که چی هست، برجام یک آثار دائمی داره الی یوم القیامه می‌ماند از بین نمیره هیچوقت، یک آثاری هم داره ممکنه بمانه ممکنه نمانه.

لازم به یادآوری است در بیانیه تاریخی ترامپ در روز 12ژانویه آمده است:
من نظر خودم در رابطه با توافق اتمی به‌روشنی تمام اعلام کردم. این توافق به ازای موارد ناچیز موارد بیش از اندازه‌ای را به رژیم ایران اعطا کرد. ثروت بادآورده عظیمی که رژیم ایران به یمن توافق دریافت کرد، یعنی دسترسی به بیش از 100میلیارد دلار، از جمله یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد، برای بهبود زندگی مردم ایران به کار گرفته نشده است. برخلاف آن، این پول در خدمت صندوقی قرار گرفته که برای تسلیحات، تروریسم، سرکوب و پرکردن جیبهای سران فاسد این رژیم استفاده می‌شود. مردم ایران این را می‌دانند. همین یکی از دلایل متعددی است که بسیاری از آنها به خیابانها آمده‌اند تا خشم خودشان را نشان بدهند.. به‌رغم تمایل قوی‌ام «به خروج از توافق اتمی» هنوز ایالات متحده را از توافق اتمی با رژیم ایران خارج نمی‌کنم. ما به ازای آن دو مسیر احتمالی رو به جلو را تشریح کرده‌ام:
یا نواقص وحشتناک توافق را اصلاح کنید یا ایالات متحده از آن خارج خواهد شد. من برای همکاری با کنگره بر روی یک لایحه دو حزبی در ارتباط با رژیم ایران روی گشاده دارم. اما هر لایحه‌یی که امضاء کنم باید چهار جزء ضروری را شامل بشود.

اول: باید از رژیم ایران بخواهد اجازه بازرسیهای فوری از تمام تأسیسات مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد.
دوم: باید تضمین کند که رژیم ایران هیچ‌گاه حتی به دسترسی به سلاح اتمی نزدیک هم نشود.
سوم: برخلاف توافق اتمی مقررات نباید تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است جلو تمامی مسیرهای رژیم ایران را به سمت سلاح اتمی بگیرم، نه فقط برای مدت ده سال بلکه تا به ابد.
اگر ایران از هر یک از این مقررات تبعیت نکرد تحریمهای اتمی آمریکا به‌صورت خودکار از سر گرفته خواهد شد.
چهار: این لایحه باید به‌روشنی در قانون ایالات متحده و برای نخستین بار اعلام می‌کند برنامه‌های موشک دوربرد و اتمی از هم جدایی ناپذیر هستند و توسعه و آزمایشهای موشکی رژیم باید تحت تحریمهای شدید قرار گیرد.

در سال 2015 دولت اوباما به‌نحوی احمقانه تحریمهای چند جانبه قوی را برای دستیابی با یک توافق ضعیف اتمی مبادله کرد. برخلاف آن، دولت من با متحدان کلیدی اروپایی‌مان وارد تعامل شده تا یک توافق افزوده جدید را به‌دست بیاوریم تا اگر رژیم ایران موشکهای دوربرد را تولید یا آزمایش کند، جلوی بازرسیها را بگیرد و یا به سمت سلاح اتمی پیشرفت کند، تحریمهای جدید چندجانبه اعمال خواهد شد. البته این مقررات می‌بایست از همان اول در توافق اتمی گنجانده می‌شد. هم‌چون لایحه‌یی که من از کنگره انتظارش را دارم، مقررات توافق افزوده نیز نباید هرگز منقضی بشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e68b0465-d295-4dfb-91b5-48405d898b97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات