728 x 90

بعد از یک هفته آتش‌سوزی نفتکش سانچی غرق شد

غرق شدن نفتکش سانچی در آبهای چین
غرق شدن نفتکش سانچی در آبهای چین
نفتکش سانچی متعلق به رژیم ایران که پس از برخورد با یک کشتی باربری در آبهای چین آتش گرفته بود، در هشتمین روز آتش‌سوزی غرق شد.

این نفتکش روز یکشنبه بیست و چهارم دیماه در حالی به‌طور کامل غرق شد که پس از یک هفته سوختن در آتش، حکومت آخوندی وعده نجات جان خدمه کشتی را به خانواده‌های خدمه می‌دادند.
 
رئیس سازمان دریانوردی شانگهای چین درباره خدمه نفتکش رژیم که 16دی در سواحل این کشور بر اثر برخورد با یک کشتی چین آتش گرفت گفت:‌ تحلیل کارشناسان نشان می‌دهد به‌محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بود که در همان لحظات اولیه همه ۳۲خدمه کشتی جان ‌باخته‌اند. 30تن از آنها ایرانی و دو تن اهل بنگلادش بوده‌اند. رسانه‌های حکومتی گزارش دادند درجه حرارت نفتکش «سانچی» به ۳۵۰درجه رسیده و «شرایط برای ورود به آن به‌هیچ‌وجه فراهم نیست». گفته شده ارتفاع آتش به بیش از ۱۰۰متر می‌رسید.

تلویزیون رژیم آخوندی به‌نقل از محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی رژیم اعلام کرد: «هیچ امیدی برای نجات بازماندگان احتمالی در بین ۲۹خدمه این نفتکش وجود ندارد.»

پیشتر رویتر اعلام کرد ارزش محموله آن حدود ۶۰میلیون دلار و ارزش خود نفتکش حدود ۶۰میلیون دلار است.
 
نفتکش «سانچی» حامل ۱۳۶هزار تن میعانات گازی و معادل حدود یک میلیون بشکه نفت بود.

این نفتکش روز شنبه هفته گذشته در جریان برخورد با یک کشتی باربری بزرگ در سواحل شرق چین آتش گرفت. پس از آن بود که ابتدا توسط چینیها و بعد گروههای امدادی آمریکا و ژاپن تلاش‌هایی برای خاموشی آن صورت گرفت.

رژیم آخوندی سرانجام روز جمعه چند گروه امدادی به چین اعزام کرد اما آنها به‌دلیل شدت آتش حتی به نفتکش نتوانستند نزدیک شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae896600-4baf-4aa5-b143-57ae55be20c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات