728 x 90

تظاهرات ایرانیان آزاده در همبستگی با قیامها در ایران – (اسلو، نروژ) – (سوئد، یوتوبوری و استکهلم) – (دانمارک، آرهوس و کپنهاک)

Capture
Capture
یگانه صمیمی:
با سلام و درود به مردم قهرمان ایران که بپا خواستن و یکبار دیگر تضاد بنیادین عمیق خودشون رو با رژیم ضدبشری آخوندی نشون دادن امروز اینجا جلوی پارلمان نروژ جمع شدیم تا همبستگی خودمان رو با مردم ایران نشون بدیم و بگیم که صداتون هستیم، صداتون رو به دنیا می‌رسانیم، صداتون رو به قانون گذاران نروژی می‌رسونیم و می‌گیم که این بار این قیام به سرنگونی خواهد رسید و خون شهدا مطمئن باشید که به هدر نخواهد رفت درود به مردم شجاع ایران

عسل گیوه‌چیان:
با سلام مردم ایران این روزها با قیام قهرمانه خود به حکومت آخوندی نشان‌دادن که دوران تاریخی آنها تمام شده و باید سرنگون شود این صدای مردم درد کشیده ایران است که به اقصی نقاط جهان طنین افکنده ما ایمان داریم که قیام ۹۶ مردم ایران محصول چهل سال محرومیت و ستم بر آنها بوده و بی‌شک تا رسیدن به مقصود و سرنگونی این رژیم ادامه پیدا خواهد داشت

«کریستیان تی برگ گیده» نماینده پارلمان از حزب پیشرو

دوستان عزیز
کسی از خشونت برای سرکوب اعتراضات استفاده می‌کند که از هیچگونه مشروعیتی برخوردار نیست. حاکمان فعلی ایران با مشت و سرکوب صداهای آزادیخواهی را سرکوب می‌کنند. اما رویای آزادی هرگز در بین ستمدیدگان از بین نمی‌رود در ایران هم‌چنین است، هزاران تظاهر کننده برای نشان‌دادن نارضایتی خود از رژیم آخوندها به خیابانها ریخته‌اند. آنها خواهان تغییر هستند و این خواست آنها یک خواست مشروع است.

نروژ باید به‌صورت آشکاری از کسانی که علیه رژیم و برای آزادی تظاهرات می‌کنند حمایت کند. ما باید از کسانی که خواهان یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند حمایت کنیم و این حمایت باید بدون قید و شرط باشد.

اکنون رژیم ایران را ترس فراگرفته است و می‌خواهد کسانی را که خواهان آزادی بیشتری هستند سرکوب کند. صدها نفر دستگیر و زخمی و چند ده نفر کشته شده‌اند. رژیم هم‌چنین شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرده است. این دلیلی بر مهم بودن اعتراضاتی است که موقعیت رژیم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

موفق باشید
«لینه تره اشلت» عضو شورای مرکزی فوروم بین‌المللی حزب کارگر نروژ:
من ضمن آرزوی موفقیت برای مردم ایران و ستایش از مبارزات بر حق‌شان برای آزادی و مشروع خواندن خواستهای مردم ایران و حق تظاهرات برای همه آنان حمایت خود را از خواستهای به‌حق تظاهرکنندگان در ایران اعلام و از آنها پشتیبانی می‌کنم.

«بیورن توره گودال» نماینده سابق پارلمان نروژ
من هم‌چنان که تاکنون طی این سالیان از مقاومت شما در همه صحنه‌ها حمایت کرده‌ام از قیام بزرگ مردم ایران در این شرایط نیز حمایت می‌کنم و خواهان آزادی و دموکراسی برای مردم ایران هستم و امیدوارم که به خواسته‌های بر حق خودشان که آزادی است هر چه زودتر دست یابند و یک بار دیگر پشتیبانی خودم را از مبارزات مردم ایران اعلام میدارم.

پیام بیورن کریستیان اسوندس - رهبر انجمن جوانان حزب پیشرو نروژ

جوانان حزب پیشرو نروژ حمایت خود را از تظاهرکنندگان ایرانی که برای دموکراسی و آزادی برای مردم ایران تظاهرات می‌کنند اعلام می‌دارد. رژیم ایران باید بلافاصله دست از محدود کردن آزادی بیان مردم ایران بردارد. دستگیری و کشتن تظاهرکنندگان و تهدید به اعدام کسانی که برای آزادی خود تظاهرات می‌کنند غیرقابل قبول است و باید فوراً متوقف شود.

خزایی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک

واقعا درود بر شما هموطنان عزیزی که در این روزهای بسیار سرنوشت‌ساز از تاریخ میهن عزیزمان، میهن آریایی‌مان و میهن پاسارگاد نشانمان در سراسر دنیا در کشورهای مختلف در همبستگی و هماهنگی و همقدمی و همراهی، شانه به شانه ملت در زنجیر ایران که دارد زنجیرها را پاره می‌کند؛ و سرانجام پس از یکصد و ده سال برای آزادی و دموکراسی جنگیدن، رفته‌رفته در حال پیروزی است؛ شما هم بپاخاسته‌اید و از این ملت رشید و هموطنان عزیزتان حمایت می‌کنید، واقعاً درود بر شما. تاریخ جهان شما را فراموش نخواهد کرد. در همین نروژ در کشورهای اروپایی در سراسر جهان از هند تا آفریقا تا قاره آمریکا همه ملتهایی که جنگیدند برای آزادی، دموکراسی حقوق‌بشر، استقلال، فرزندان رشیدی و شجاعی مثل شما داشتند که در خارج آن کشور، مثل نروژیها که در لندن و در سوئد و در آمریکا، به پشتیبانی از آن ملت رنجدیده‌شان که می‌جنگیدند برای افتخار و آزادی، حمایت کردند.

ملت ایران اصلاً هیچوقت سنت فرار از کشور ندارد. مگر تحت دو حکومت و دو رژیم منفور و واقعاً ایران سوز، یکی هزار و خرده‌ای سال پیش بوده که مجبور شدند از دست فشار اموییان و فشار خلیفه‌های مثل خمینی بروند به هندوستان و جاهای دیگر پناهنده بشوند. و متأسفانه صدها سال پیش باز مجبور شدند از دست خمینی از دست خلیفه‌ای دیگر و از دست سرکوبگر دیگر و از دست فاشیسم و نازیسم نوع مذهبی‌اش ملت عزیز و کشور باستانی و واقعاً معشوق خودشون رو ایران را رها کنند و بیایند بیرون. اما اما شما از آن نوع آدمهایی نیستید که بیایید اینجا وایستید و جا خوش کنید. من می‌دانم، من توی این سفارت بودم و استعفا کردم و به شما پیوستم. من می‌دانم شما از روز نخست شما ایرانیان عزیز که جمعتان اینجا هستید و بقیه‌تان هم در سراسر دنیا همین روزها دارید تظاهرات می‌کنید. شما پشت ملتتان ایستادید، در سرما در رنج در گرما در همه فشارها، یک لحظه کشور و ایرانتان را فراموش نکردید. واقعاً درود بر شما باد. ملت ایران به شما افتخار خواهد کرد که روزی که اون ملت آزاد بشود و آن سرزمین رها بشود از شما سپاسگزاری خواهد کرد. همان‌طور که ملتهای نروژ و فرانسه و جاهای دیگر و نروژ و فنلاند ول کردند مملکتشان را مجبور شدند ولی جنگیدند آمدند در خارج کشور در پشت صحنه کمکهای لجستیکی مالی اجتماعی فرهنگی سیاسی رساندند. درود بر شما باد. سازماندهی مهمترین نسخه پیروزی است. هیچ ملتی هیچ کشوری و هیچ گروهی در جهان پیروز نشده مگر این‌که یک آرمان درست داشته باشد که برای ما ایرانیها آزادی و دموکراسی است. دو تشکیلات داشته باشد. بدون تشکیلات. بدون شورای ملی مقاومت و بدون سازمان پرافتخار مجاهدین خلق محال ممکن است که پیروزی کسب بشود. سوم رهبری آگاه که به‌حق هستند خود آقای مسعود رجوی و خود خانم رجوی. چهارم گرای درست. خیلی بودند که در تاریخ آمدند و گرا عوض کردند. سر راه پیچیدند به جاهای دیگر رفتند. داریم در همین اروپا جنبش‌هایی که خلاصه به بیراهه رفتند و پنجم و مهمتر از همه پرداخت آخرین بها و بالاترین بهاست که به‌حق سازمان مجاهدین خلق ایران و به‌حق شورای ملی مقاومت و شما اعضا و فعالان مقاومت من هیچوقت شما را هوادار خطاب نمی‌کنم. شما عضو مقاومت هستید شما فعال مقاومت هستید شما جزو پایه‌های اصلی هستید. شما نماینده‌های آن هشتاد میلیون ملت رشید اما در زنجیرید. درود بر شما. پیروزی از آن شماست. مرسی از زحماتتان.

علی بهرامی - اطلاعیه کمیته نروژ سازمان خبات کردستان ایران

مردمی شهرهای ایران مبارزان نستوه یاران مقاومت حق‌طلبانه ایران طی چند روز گذشته شهرهای ایران به صحنه اعتراضات بی‌سابقه مردم به ستوه آمده تبدیل گشته و این خیزش قیام مردمی کماکان ادامه دارد. اعتراضات مردمی با این ابعاد و وسعت در ایران تحت حاکمیت آخوندی پدیده‌یی تازه نیست و در طول تاریخ حاکمیت آخوندها و با اعمال سیاستهای ضدبشریشان، شهرهای ایران شاهد اعتراضات بسیار گسترده مردمی بوده که هر بار پاسخ حاکمیت به خواسته‌های بر حق مردم سرکوب و جنایت و زندان و شکنجه بوده است به‌رغم آن که اعتراضات مردمی در ابعاد و شکل کنونی پدیده‌یی تازه نیست اما خیزش این بار از جهت گستردگی و وسعت نقطه عطفی در مبارزات حق‌طلبانه مردمی علیه رژیم آخوندی قلمداد می‌شود گستردگی اعتراضات در شهرهای بزرگ ایران و اتحاد مردم معترض و شرکت اقشار گوناگون جامعه و حتی حمایت شماری از نیروهای نظامی از خیزش مردم و سر دادن شعارهای کوبنده سرنگونی خواهانه قیام این بار را از خیزشهای گذشته تفکیک می‌کند

احسان قرایی – پیام انجمن جوانان ایرانی در نروژ
ما جوانان مقاومت ایران ایمان داریم که اراده مردم ایران به زودی محقق خواهد شد و ایرانی آباد و آزاد خواهیم ساخت و ما متعهد می‌شویم که همانند جوانان قهرمان در ایران که کانونهای شورشی را برپا کرده‌اند، دوشادوش آنها تا آخرین لحظه و با تمام توش و توان خود صدای آنها تا رسیدن به رهایی باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c05258a-a993-4b9e-b477-08e92ac9db23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات