728 x 90

نامه زندانی سیاسی آتنا دائمی در حمایت از قیام مردم ایران

آتنا دائمي
آتنا دائمي
زندانی سیاسی آتنا دائمی در نامه‌ای از زندان اوین حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرد. در قسمتی از این نامه آمده است ”من هم یک شَر، فتنه‌گر، آشوب‌گر، اغتشاش‌گر، کفِ‌خیابانی، جنایتکار و معترضم! این‌ها صفاتی‌ست که این روزها به مردم معترض در ایران نسبت داده شده است.

مردم این روزها از فشارها و ظلم‌های ٤٠ساله حکومت استبدادی که هر روز بیشتر و بیشتر شد، به خیابانها آمدند و مسالمت‌آمیز از مطالبات خود گفتند. اما در آن هنگام که سرکوب‌ها و قتل‌ها و ضرب‌وشتم و بازداشتها شروع شد، مردم هم در دفاع از خویش و خواسته‌هایشان خشمگین شدند. از این خشم مردم به‌عنوان جنایت نام بردند، اما در واقع به‌کار بردن کلمه جنایت در برابر سرکوب‌ها و اعدامها و ظلم‌های این ٤٠سالِ حکومت بس کوچک و حقیر است!

در خصوص همین روزها گفته نشد که کپسول‌های بزرگ گازهای فلفل و اشک‌آور را به سوی صورت معترضان نشانه گرفتند و خالی کردند که برای خنثی کردنش چاره‌ای جز آتش نیست! نمی‌گویند که به ناگهان هزاران بسیجی و گارد امنیتی باتون و چماق به دست به خیابان فرستادند تا مردم را مورد ضرب ‌و شتم قرار دهند!

این حکومت است که خشونت را به وجود آورده و حال آن را درو می‌کند! این سرکوبگران هستند که باعث خشم مردم در این روزها شدند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e43de05d-0d97-47fd-922b-f6598b244c1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات