728 x 90

هشدار نمایندگان مجلس ارتجاع درباره تکرار کهریزک

محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع
محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع
محمود صادقی نماینده مجلس ارتجاع از تهران نسبت به‌وقوع "کهریزک دوم" هشدار داد و گفت: «به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید».

وی ۱۹دی ۹۶در توئیتی نوشت: «در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متأسفانه مرگ یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در زندان اوین را تأیید کرد».

طیبه سیاوشی دیگر نماینده مجلس ارتجاع هم در این رابطه اعلام کرد که موضوع را به قوه قضاییه اطلاع داده است.

پیش‌تر نیز ناهید خداکرمی، عضو شورای قلابی شهر تهران با تأکید بر این‌که «مردم نگران کهریزک دیگری هستند» گفته بود: «در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در طی آن حوادث تلخی نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان دستگیر و زندانی شده‌اند. بدیهی است با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح الامینی‌ها دارند، بسیار نگرانند. نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر، یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم سلولی اراذل و اوباش اشتباه کند و خدای ناکرده اتفاقی غیرقابل بازگشت حادث شود».

بیشتر بخوانید:
عضو مجلس ارتجاع: دستگیری ۹۰تن از دانشجویان دانشگاههای تهران و شهرهای مختلف

یک عضو مجلس آخوندی از تهران گفت که 90تن از دانشجویان دانشگاههای تهران و شهرهای مختلف از روز یکشنبه گذشته، به بعد توسط نیروهای سرکوبگر رژیم دستگیر شده‌اند. وضعیت و محل تعدادی از دانشجویانی که در تهران و برخی شهرستانها دستگیر شده‌اند مشخص نیست، و هنوز معلوم نیست که چه نهاد سرکوبگری آنها را بازداشت کرده است. حداقل 58تن از دانشجویان دستگیر شده از دانشگاههای تهران هستند.

محمود صادقی گفت:‌ اطلاعات دقیق در دست نیست و ممکن است تعداد بیشتری بازداشت شده باشند.

این عضو مجلس آخوندی افزود که این دانشجویان در شهرهای ارومیه، کرمان، دزفول، تبریز، رشت، بندرعباس، شیراز، کرمانشاه، قزوین، همدان، خرم‌آباد، شهرکرد، بهبهان و اراک، دستگیر شده‌اند.

این عضو مجلس آخوند در وحشت از پیامدهای این دستگیریهای خودسرانه گفت شاید تصور شود که این بازداشت‌ها، جنبه پیش‌گیرانه دارد اما به نظر می‌رسد این رویه بیش از آن‌که به آرام‌تر شدن اوضاع کمک کند، عملاً منجر به التهاب بیشتر فضا خواهد شد.

بازگشایی مجدد زندان کارون اهواز و پر کردن آن از بازداشت‌شدگان تظاهرات
‏خبرها حاکی از آن است که مقامهای امنیتی رژیم آخوندی در خوزستان به‌دلیل دستگیری گسترده قیام کنندگان؛ زندان کارون اهواز را که در سال ۹۴تعطیل شده بود مجدداً بازگشایی کرده و اتاقهای آن را از بازداشت‌شدگان پر کردند.

شهروندان اطراف زندان خبر از تردد دهها خودرو حامل بازداشت‌شدگان طی روزهای گذشته به این زندان می‌دهند. پیش از این در سال ۹۴این زندان به‌دلیل بافت فرسوده آن و قرار گرفتن در بافت شهری تعطیل شده بود.

بر اساس اخبار دیگری؛ تعداد بازداشت‌شدگان شهر اهواز در تظاهرات اخیر این شهر ۳۸۰نفر بوده است. این بازداشت‌شدگان در زندانهای سپیدار و شیبان تقسیم شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91c0abd0-088c-4e87-99d8-d348e8dba48e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات