728 x 90

۳۵درصد بازداشت‌شدگان قیام سراسری دانش‌آموز و ۹۰درصد زیر ۲۵سال هستند

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان به اقدام فوری از سوی مجامع بین‌المللی برای آزادی کلیه بازداشت شدگان

بنا بر یک گزارش محرمانه از درون رژیم ۳۵درصد افرادی که در جریان قیام سراسری مردم ایران دستگیر شده‌اند دانش‌آموز هستند. پیش از این پاسدار سرتیپ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، اعلام کرده بود که بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان جوان و نوجوان هستند و میانگین سنی آنها زیر ۲۵سال است (رسانه‌های حکومتی-۱۱دی).

در همین حال محمد صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع از بازداشت ۹۰دانشجو خبر داد و گفت: اطلاعات دقیقی از آمار بازداشت‌شدگان در دست نیست و ممکن است تعداد بازداشت‌شدگان بیشتر باشد.

در جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع در روز یکشنبه ۱۷دی تعدادی از نمایندگان مجلس رژیم از وزارت اطلاعات خواستند وضعیت دانشجویان بازداشتی را پیگیری و گزارش نهایی خود را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کنند.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گروه‌های کار دستگیریهای خودسرانه و مفقود شدگان اجباری و گزارشگر شکنجه و عموم اتحادیه‌ها و سندیکاهای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان را به اقدام فوری و مؤثر برای آزادی سریع و بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان قیام به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان فرامی‌خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷دی ۱۳۹۶ (۷ژانویه ۲۰۱۸)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81841077-1737-448a-b849-70ba612c60ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات