728 x 90

العربیه: آمریکا می‌گوید در کنار مردم ایران ایستاده است

نیکی هیلی
نیکی هیلی
نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت بار دیگر اعلام کرد آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است.

تلویزیون العربیه:
شورای امنیت تظاهرات مردم ایران را دنبال می‌کند و آمریکا سرکوبی تظاهرکنندگان را محکوم کرد و فرانسه از رژیم ایران خواست تا به آزادی مردم ایران احترام بگذارد

شورای امنیت جلسه‌یی که به‌درخواست آمریکا حول درگیریهای خونین در ایران برگزار کرده بود را به پایان رساند.

در جلسه شورای امنیت نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به رژیم ایران هشدار داد و گفت جهان برخوردهای این رژیم در ارتباط با تظاهرات ضدحکومتی زیر نظر دارد. او تأکید کرد که آمریکا با مردم ایران در ترسیم آینده خود همبسته است و اتهام رژیم ایران که می‌گوید تظاهرکنندگان عوامل کشورهای خارجی اند را رد کرد.

نیکی هیلی: «رژیم ایران اینترنت را قطع کرده است. این رژیم تلاش می‌کند رابطه میان تظاهرکنندگان را قطع کند تا بتواند صدای مردم را خاموش کند. نمی‌توان اجازه داد چنین شود. اعضای سازمان ملل‌متحد نمی‌باید به بهانه حفظ حاکمیت مردم را از حقوق پایه‌یی و حقوق‌بشر محروم کنند.

مردم ایران در بیش از ۷۹نقطه در سراسر کشور به‌پاخاسته‌اند. این، نمایش قدرتمندی از سوی مردمی شجاع است که بحدی جانشان از حکومت سرکوبگر خود به لب رسیده که حاضرند در اعتراض به آن، جانشان را به خطر بیاندازند. دنیا نیز باید شجاعت آنها را تحسین کند. صدای مردم ایران بایستی شنیده شود».

سفیر آمریکا در سازمان ملل هم‌چنین گفت رژیم ایران شبه‌نظامیان را در مناطق درگیری با میلیاردها دلار در هر سال حمایت می‌کند و این در حالی است که خانواده‌های ایرانی از فقر رنج می‌کشند. او افزود حقوق‌بشر هدیه دولتها نیست، بلکه حق لاینفک مردم است. آزادی و شرافت انسانی از صلح و امنیت جدا نیست.

وقتی که حقوق مردم از آنها سلب می‌شود، مردم دست به یک مقاومت بر حق می‌زنند. و در صورتی صلح و امنیت به خطر می‌افتد که به خواسته‌های آنها اعتنا نشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab942fa-cc3b-4222-ba89-d6373030e0b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات